El tràfic de contenidors del Port de Barcelona ha registrat 838.820 TEU durant el primer trimestre, un 6,2% més respecte els primers tres mesos de l'any anterior. Els segments que més han augmentat han estat els transbordaments –contenidors que es descarreguen per tornar a embarcar cap a un altre port- amb un 18%, i les importacions, que ho han fet en un 8,1%. En canvi, els contenidors d'exportació han registrat un descens del 13,6%, respecte al primer trimestre de 2018.
Per mercats, destaca l'increment d'intercanvis amb països molt diversos, com ara la Xina (+1,7%), Algèria (+12,2%), els Estats Units (+9,5%), Corea (+6,4%) i el Japó (+6,5%). El tràfic total del Port, que inclou totes les modalitats de càrrega, ha sumat 16,1 milions de tones durant aquest primer trimestre (-2,4%).
El Port de Barcelona ha atribuït el descens del volum de tones canalitzades durant el primer trimestre a la caiguda dels líquids a granel, del 12% (3,5 milions de tones) i dels sòlids a granel, del 9% (1,08 milions de tones). Aquest darrer apartat s'ha vist afectat, sobretot, per la caiguda de les exportacions de ciment i clínquer. En canvi, en el segment de líquids a granel són diverses les mercaderies que han tancat el trimestre en positiu, com ara el gas natural (+2,2%), el gasoil (+17,5%), els productes químics (+15,8%) i els biocombustibles (+48%).
Durant el primer trimestre, les autopistes del mar de la instal·lació catalana han canalitzat un total de 37.515 unitats de transport intermodal (equivalents a camions, plataformes i remolcs). El tràfic de mercaderies d'aquestes línies regulars, que connecten Barcelona amb diverses destinacions d'Itàlia i del nord d'Àfrica, s'ha mantingut pràcticament estable respecte al mateix període de 2018.