El Port de Barcelona ha registrat entre gener i agost un tràfic total de 45,9 milions de tones, xifra que suposa un increment del 14% respecte al mateix període de l’any anterior. El dinamisme del tràfic de contenidors, els líquids a granel i les autopistes del mar ha contribuït en bona part a aquest resultat, segons explica la infraestructura.
Durant els vuit primers mesos de l’any, l'entitat catalana ha canalitzat un total de 2,2 milions de TEU -un TEU equival a un contenidor de 20 peus-, amb un creixement idèntic al del tràfic total, del 14%. Els contenidors de transbordament -aquells que són descarregats per tornar-se a embarcar cap a la seva destinació final- han experimentat l’increment més notable, del 32%. Per últim, la càrrega contenitzada de comerç exterior també ha avançat a bon ritme, segons el Port.
Augmenten un 6,3% les exportacions
En el cas de l’exportació, el Port de Barcelona ha encaminat més de 497.000 TEU, un 6,3% més que l’any anterior. Per la seva banda, els contenidors d’importació han crescut un 3% i han superat els 389.400 TEU. Els mercats que més han crescut en el seus intercanvis amb el Port de Barcelona destaquen per la seva diversitat geogràfica: Algèria (+48%), Estats Units (+12%), Índia (+7,7%), Mèxic (+12%) i Vietnam (+27%). Aquest darrer país serà la destinació de la missió empresarial que el Port de Barcelona liderarà el proper mes de novembre.
Fins el mes d’agost, el Port de Barcelona ha registrat 10,7 milions de tones de líquids a granel, un 13,5% més que l’any passat. A més, destaca el bon comportament dels hidrocarburs, que en conjunt han crescut un 17%, i els biocombustibles, que han avançat a un ritme del 37%. Amb 2,7 milions de tones de mercaderies transportades, els sòlids a granel s’han mantingut estables respecte al mateix període de 2017.
Respecte al tràfic de vehicles, la instal·lació catalana ha canalitzat un total de 560.628 automòbils durant els 8 primers mesos de l’any, amb un creixement de l’1%. Les unitats d’exportació (275.366 vehicles) són les que han augmentat més, un 5%. D’altra banda, durant aquest període les autopistes del mar del Port de Barcelona, que connecten la capital catalana amb Itàlia i el nord d’Àfrica, han transportat un total de 99.163 unitats de transport intermodal (UTI, equivalents a camions, plataformes o remolcs). Aquesta xifra suposa un increment del 9% respecte als primers 9 mesos de 2017.
Passatgers
Fins a l’agost, el Port ha rebut un total de 3 milions de passatgers, un 8,8% més, tant de ferris de línia regular com de creuers. Mentre els primers s’han mantingut estables, els creueristes han experimentat un creixement acumulat del 14%. Cal destacar que el principal increment s’ha produït en els passatgers de port base (aquells que inicien i finalitzen el seu itinerari a Barcelona i que fan una major aportació econòmica a la ciutat).
També és rellevant el fet que al mes d’agost s’ha produït una reducció del volum dels passatgers de creuers de l’1,5% en comparació al mateix mes de l’any passat. De fet, l’increment acumulat de creueristes s’atribueix principalment al creixement experimentat durant els mesos d’hivern, el primer trimestre d’enguany.