El president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, ha afirmat aquest divendres en una entrevista a RAC1 que preveu que aquesta temporada només podrà arribar a obrir el 30% de la planta hotelera de Barcelona. Segons Torres, malgrat l'obertura de fronteres, actualment els establiments tenen "ocupacions molt baixes" i tot i que s'ha notat un "interès", es parteix de molt avall. "Serà un estiu molt dur", ha admès, afegint que ja estarà satisfet si arriben a obrir uns 125 dels 450 hotels de la ciutat.
Torres ha remarcat que els que obren ho fan assumint pèrdues per intentar donar "una imatge de normalitat" que és molt necessària. Per Torres, el pla del govern espanyol va "en la bona direcció" però és "només l'aperitiu" dels ajuts que calen.
En aquest sentit, el president de Turisme de Barcelona ha indicat que el sector ara està centrat a intentar "aguantar el cop" del coronavirus, que calcula que pot arribar als 8.000 milions d'euros a la ciutat i posar en risc 90.000 llocs de treball.
Torres ha dit que "s'han pres algunes mesures positives per a les empreses", com els ERTO o les línies de liquiditat de l'ICO, però ha avisat que els problemes poden arribar al 2021, quan aquestes mesures s'esgotin però les reserves segueixin encara en nivells molt per sota dels habituals.
Segons el president de Turisme de Barcelona, els visitants locals tindran un efecte petit en la situació del sector, ja que la capital catalana habitualment rep un 83% dels turistes per avió. En aquest sentit, ha demanat apostar per fer de Barcelona una "destinació segura" amb una "imatge de normalitat".
Torres ha dit que amb el coronavirus cal que tothom prengui consciència que el turisme "no és cosa del sector turístic, sinó de la ciutat", i ha demanat crear un gran consens per atraure turistes de qualitat a través de projectes de col·laboració publicoprivada.
En aquest sentit, ha dit que si fins ara es debatia sobre les conseqüències negatives del turisme per a la ciutat, ara hi ha "l'oportunitat de posar-lo en valor" i fer "un debat més equilibrat de les coses bones" que té, potenciant alhora els visitants que ofereixin "la menor disrupció i la major aportació".