La reconstrucció del turisme després de la pandèmia ha evidenciat un creixent interès en el turisme familiar i el benestar com|com a factors clau en l'elecció de destinacions. Aquest fenomen reflecteix una transformació en la mentalitat dels viatgers, els qui busquen experiències que promoguin el benestar i la connexió familiar.
En aquest context, Andorra, coneguda pel seu turisme actiu, s'ha consolidat com una destinació atractiva per a aquelles famílies que busquen un equilibri entre el 'wellness' i les opcions d'entreteniment. La diversitat de paisatges i activitats ofereix a les famílies l'oportunitat de gaudir de moments únics i memorables en un entorn segur i acollidor.
La pandèmia de covid-19 ha suposat un canvi de paradigma en la demanda turística. El públic ha canviat la manera en què pensa, consumeix i interactua, accelerant la presa de consciència sobre la importància de compartir moments de benestar en família. Per atendre aquestes noves tendències, el sector turístic ha adaptat la seva oferta per satisfer les noves demandes dels consumidors.
És el cas de Caldea, reconegut spa d'Andorra. Des del 1994, any d'inauguració del termolúdic, Caldea ha fet una aposta conceptual per democratitzar l'accés al 'wellness', oferint moments per a tots els públics. Els diferents espais de Caldea aconsegueixen oferir una experiència orientada a tots els segments, amb especial interès en el públic familiar, que correspon al 65% del pes total dels clients, sobretot en períodes vacacionals.
SEGMETACIÓN DE PÚBLICS
L'oferta inclou activitats adaptades per als més petits, així com descomptes disponibles durant tot l'any per facilitar l'accés a les famílies. En períodes vacacionals com a estiu, Nadal i Reis, s'activen ofertes especials, proporcionant oportunitats perquè les famílies gaudeixin de dies junts. La concentració de famílies amb nens menors d'11 anys als matins durant els divendres, dissabtes i dies festius garanteix una experiència més fluida.
Per garantir un excel·lent confort, Caldea disposa de dos grans spas: un, d'orientat a les famílies i, un altre, amb accés exclusiu per a adults (majors de 16 anys), orientat principalment a les parelles. A més, per aconseguir una experiència més amable, els divendres, dissabtes i dies festius, les famílies amb nens menors d'11 anys es concentren al matí.
El 2016, Caldea va inaugurar 'Likids', un spa d'accés exclusiu per a nens i nenes a partir de 3 anys, que ofereix una experiència d'introducció al benestar als més petits de la família, en un ambient segur i especialment concebut per a ells. Un equip de monitors especialitzats s'encarrega de guiar diferents activitats com la iniciació al ioga, la narració de contacontes, o jocs al voltant de l'aigua. Des de l'obertura de l'spa exclusiu per als més petits, Caldea ha rebut prop de 25.000 nens de 3 i 4 anys.
Aquesta segmentació i enfocament en l'experiència del client ha portat que el públic familiar representi un percentatge significatiu de la clientela, contribuint a consolidar el lloc com una destinació de lleure referent a Andorra. "Andorra és sinònim de turisme actiu i, al llarg dels gairebé 30 anys d'història de Caldea, el client família ha consolidat l'spa com un lloc de lleure, segur i de confiança," afirma Miguel Pedregal, director general de Caldea.
El centre, reconegut pel seu compromís amb el benestar i la diversió, es presenta com un referent al sector turístic, oferint experiències úniques. Durant gairebé 30 anys d'història, Caldea ha evolucionat per satisfer les canviants expectatives dels visitants, convertint-se en un catalitzador clau per a la reactivació del turisme familiar a Andorra després de la pandèmia del covid-19.