Uber ha denunciat Élite Taxi i Taxi Project 2.0 per promoure una "campanya d'amenaces, boicot i intimidació" als taxistes que van acceptar adherir-se a l'aplicació de la multinacional a Barcelona davant l'Autoritat Catalana de la Competència (ACCO).
En un comunicat, la companyia lamenta que des del llançament del nou servei a la ciutat, el passat 16 de març, els taxistes han dut a terme accions com la identificació dels taxistes que operen a través de la plataforma, amb la difusió dels seus noms números de llicències i telèfons privats "per ser assetjats i amenaçats". En aquest sentit, Uber assegura que "centenars" de conductors no han començat a treballar amb l'aplicació d'Uber o se n'han donat de baixa per por a represàlies. Amb tot, l'empresa ha sol·licitat que s'adoptin mesures cautelars per posar fi a aquestes presumptes pràctiques dels taxistes.
El director d'Uber a l'Estat, Juan Galiardo, ha denunciat la campanya contra els taxistes que estan disposats a treballar amb la plataforma des del passat des de març, "Després de diversos mesos d'assetjament continuat als conductors que volien utilitzar Uber i amb l'objectiu de garantir que puguin utilitzar la nostra aplicació sense por, hem interposat una denúncia davant l'Autoritat Catalana de la Competència contra Élite Taxi, Taxi Projecte 2.0 i els seus responsables", ha confirmat Galiardo al comunicat.
L'arribada de l'aplicació va causar algun estira-i-arronsa amb l'Institut Metropolità del Taxi (IMET), que fins a mitjans d'abril no va autoritzar la plataforma a operar amb un preu tancat, és a dir, amb la tarifa 3. L'organisme, però va mantenir obert un expedient informatiu perquè certifiqués les obligacions fiscals, laborals i en matèria de protecció de dades.
L'IMET havia advertit als taxistes que treballessin a través de l'aplicació d'Uber i no oferissin la T3 se'ls obriria un expedient, que podia derivar en una sanció amb multes d'entre 251 i 1.250 euros.
El retorn d'Uber
Uber va tornar a operar a Barcelona des de les 08:00 hores del passat 16 de març amb serveis de taxi i de 'car sharing' o ús temporal de vehicles, de mà de 350 taxistes. Des d'aquell precís instant, els taxistes es van posar en peu de guerra contra el retorn de la multinacional.
En aquella ocasió, Galiardo, explicava en un comunicat que, "després de diversos mesos de treball amb les principals associacions del sector i les administracions públiques, per fi tornem a Barcelona". I, a més, afegia que "ho fem no només integrant el taxi, sinó també als serveis de Social Car i del transport públic de Barcelona a la nostra aplicació. Avui posem la nostra plataforma al servei dels barcelonins perquè, cada dia, tinguin més alternatives per deixar el seu cotxe a casa".