El temps comença a córrer i, si no canvien les coses, el desembre d'enguany Nissan tancarà definitivament les seves plantes a Catalunya i, per tant, a tota Espanya. Els sindicats i les administracions catalanes i espanyoles se senten traïts per la multinacional japonesa i avui, en una roda de premsa telemàtica, el sindicat UGT ha assenyalat que les administracions "en tenen part de culpa". A més, consideren que "no hi ha cap pla B per a Nissan fora de l'aliança" Nissan-Renault-Mitsubishi, ja que "un pla B no seria una alternativa sinó una xapussa". Així ho han asseverat tant el secretari general d'UGT, Pepe Álvarez, com el d'UGT Catalunya, Camil Ros.
Ni les administracions ni els sindicats es resignen a acceptar la decisió que Nissan va comunicar fa unes setmanes per videoconferència al govern espanyol, i ja han repetit diverses vegades que consideren que "és una traïció" i una "deslleialtat". Amb tot, des d'UGT, asseveren que "ja veníem avisant de fa temps que totes les nostres administracions s'havien d'aliar per no perdre el tren de la competitivitat i de la indústria, però al no fer cas d'aquesta demanda de fer polítiques industrials, ara ens trobem amb això de Nissan", asseveren culpant els governs.
"Considerem que les administracions tenen una part molt important de culpa sobre tot el que està passant i per això exigim a què ens ajudin a fer que no es perdi més competitivitat" i amb això "volem dir que Nissan Catalunya i Nissan Espanya continuï sent un projecte real. Per aconseguir això necessitem que les administracions parlin entre elles i prenguin decisions reals", asseguren des del sindicat.
La "traïció" de Nissan
Álvarez ha asseverat que "estem davant d'una multinacional que pren aquesta decisió a traïció, i a sobre ens ho comuniquen telemàticament i sense tenir en compte el que han de dir els empleats. Les administracions s'estan solidaritzant amb els treballadors cosa que està molt bé, però necessitem alguna cosa més, sol·licitem una alternativa per mantenir els llocs de treball i a les administracions els exigim que compleixin amb les seves obligacions", ha subratllat.
A més, tant Álvarez com Ros han sostingut que la decisió de Nissan de tancar les plantes catalanes es fa a traïció també perquè arriba enmig de la pandèmia del coronavirus: "L'empresa ha de ser conscient que això fa que la seva decisió encara sigui molt més dolorosa i inhumana".
Per últim, els treballadors també s'han queixat que "oficialment", els proveïdors de Nissan "encara no han rebut la notícia del tancament".