Cereals sobrants de la marca Kellogg's es reaprofitaran a Tarragona per fer-ne cervesa artesana. La multinacional d'alimentació, amb una única fàbrica a Catalunya i l'estat espanyol ubicada a Valls, donarà l'excedent del popular arròs torrat amb xocolata, els 'Choco Krispies', a la cervesera La Gardènia, a Alcover, per elaborar una cervesa amb els cereals sobrants.
S'ha batejat com a 'Rosita Kellogg's Choco Krispies'. La cervesera treu així al mercat una nova varietat de 'Rosita', la seva cervesa artesana, mentre la companyia de cereals i 'snacks' redueix el malbaratament alimentari. El seu objectiu és assolir una reducció del 50% abans del 2030, segons fonts de la companyia.
Kellogg donarà tota la producció de 'Choco Krispies' que no es pot vendre al públic i que, per tant, acabaria a la brossa. És un sobrant que no es pot comercialitzar per aspectes com les variants de gramatge respecte el que s'indica a l'etiqueta o per danys en els envasos.
"És inevitable que durant el procés de producció es descarti certa quantitat de producte; el nostre objectiu és reduir al màxim aquest malbaratament i sempre que sigui possible, reutilitzar-lo per al consum humà", assegura Amparo Lobato, responsable d'Assumptes Corporatius de Kellogg a Espanya. Es tracta de "donar una segona vida als aliments amb una cervesa artesana elaborada de forma sostenible", s'apunta des de la companyia, tot remarcant que són cereals sobrants del procés de producció, però que estan en perfectes condicions per al consum humà.
L'arròs que produeix Kellogg prové del Delta de l'Ebre i es processa a la fàbrica situada al polígon industrial de Valls. Al municipi del costat, Alcover, s'hi troba la cervesera La Gardènia, especialitzada en la producció de cervesa artesanal elaborada de forma sostenible. Donat que l'arròs es presta perfectament al maridatge amb la malta, base fonamental per a l'elaboració de la cervesa, Kellogg va proposar a la cervesera l'aprofitament del popular arròs amb cacau rebutjat i apte per a consum humà. S'han fet proves durant gairebé un any.
"Fer servir 'Choco Krispies' en l'elaboració d'una cervesa ha estat tot un repte divertit del qual ens sentim molt orgullosos perquè estem col·laborant amb un projecte sostenible que contribueix amb l'objectiu de residu zero", diu Pep Pérez, cofundador de cerveses La Gardènia. El resultat final és aquesta nova línia de cervesa rossa de la seva marca principal, 'Rosita', macerada amb mel. Per la seva banda, la cervesera es compromet a fer una aportació econòmica a entitats no lucratives que promoguin la producció sostenible d'arròs del Delta de l'Ebre.