Aturades de dilluns a dijous des del 8 d'agost fins al 7 de gener de 2023, aquesta és la resposta dels sindicats USO i Sitcpla de tripulants de cabina davant de la negativa a negociar de Ryanair. Els tripulants de cabina de l'aerolínia irlandesa planegen seguir amb les aturades durant sis mesos, les quals duraran 24 hores. Les aturades afecten els tripulants de les bases que té les aerolínies als aeroports de Madrid-Barajas, Barcelona, Màlaga, Alacant, Sevilla i Palma de Mallorca, però afectaran connexions amb tot l'Estat.
Es tracta d'una nova convocatòria que arriba després de gairebé una vintena d'aturades en el que portem d'estiu per part dels sindicats de tripulants de cabina. Les protestes dels treballadors han provocat la cancel·lació de 250 vols i més de 1.000 han estat endarrerits. La vaga ha estat convocada justament quan el tràfic de la companyia és major, ja que molts passatgers arriben o marxen de l'Estat espanyol. Tanmateix, això no ha significat massa per l'empresa, perquè aquesta s'ha negat a seure's a negociar amb els seus empleats.
Què és el que motiva aquesta vaga? Les condicions salarials. Els treballadors de Ryanair demanden que se'ls equiparin les condicions als seus companys d'empresa a altres bases europees, com per exemple França o Alemanya. També exigeixen l'elaboració d'un nou conveni per al personal de cabina de la companyia. La companyia no ha ni obert aquest meló, és més, han estat acomiadats 11 treballadors "per haver exercit aquests legítimament el dret a la vaga". A més, a 100 empleats se'ls han obert expedients sancionadors.
Ryanair treu importància a la vaga
La companyia de vols low cost està amenaçant el cap davant de les queixes dels seus treballadors i l'impacte d'aquestes. L'empresa ha tret importància a l'impacte de la vaga i ha tirat pilotes fora afirmant que la vaga fa més mal a la reputació d'Espanya com a destinació turística que no pas a la mateixa aerolínia. A més, Ryanair ha assenyalat que els que no volen negociar són els sindicats d'USO i Sitcpla, i ho exemplifica amb els acords que ha aconseguit amb altres sindicats com CCOO, signat fa un any.
El president de la companyia, Michael O'Leary, va presentar el resultat d'aquesta el dilluns passat En la presentació va evitar mencionar la vaga dels seus treballadors a l'Estat espanyol i seguint l'estratègia de la companyia va culpar a altres dels problemes que els genera les vagues, en aquest, als "controladors aeris i personal de terra".