El Govern cada vegada està més decidit a implantar la vinyeta per als peatges i establir, per acabar amb el sistema actual, una taxa anual que hauran de pagar els vehicles per fer un ús il·limitat de les vies de pagament, encara que no circulin per peatges. Així ho publica La Vanguardia, que afegeix que el preu encara s'ha de definir.
La proposta, però, ha de rebre el vistiplau de Madrid, tot i que Brussel·les podria acabar donant llum verda, ja que la iniciativa ja funciona a diversos països europeus. Per exemple, a Àustria és un referent. Allà paguen 85 euros l'any i circulen per les autopistes sense barreres.
Per als turistes hi haurà una vinyeta diària, setmanal o mensual i la podran adquirir tant de forma presencial a les àrees de servei d'entrada a Catalunya, o bé a través d'una aplicació al mòbil.
L'únic peatge que mantindria el Govern seria el del túnel de Vallvidrera, que s'establiria com el primer "peatge de congestió" dissuasiu d'entrada a Barcelona per frenar l'accés al vehicle privat.
Entre 40 i 110 euros l'any
A l'abril, el secretari d’Infraestructures de la Generalitat, Ricard Font, ja va anunciar que la tarifa podria estar entre els 40 i 110 euros l'any perquè aquests són els preus que es paguen als països europeus i, per tant, el preu català "hauria d’estar en aquesta franja".
Per la seva banda, el president d'Abertis, Salvador Alemany, es va mostrar llavors més partidari de l'eurovinyeta que defensa el Ministeri de Foment, segons la qual es paga per recorregut, en oposició al sistema de tarifa plana que estipula la vinyeta que defensa el Govern.