Vodafone España va aconseguir uns ingressos per servei de 957 milions d'euros en el seu tercer trimestre fiscal (de l'1 d'octubre al 31 de desembre de 2020), la qual cosa suposa un descens de l'1,1% respecte al mateix període de l'exercici anterior, impactats pel context competitiu del mercat i per la caiguda d'ingressos procedents del roaming i els turistes a causa de la Covid-19.
D'aquesta forma, la companyia consolida la seva tendència de millora davant el trimestre anterior, quan els ingressos per servei van caure un 1,8%, segons ha informat aquest dimecres.
Vodafone España ha ressaltat que la millora davant el trimestre anterior es va deure fonamentalment al menor impacte negatiu del roaming i els turistes (-1,7 punts percentuals en el tercer trimestre davant -3 punts percentuals).
Així mateix, els ingressos totals van ascendir a 1.059 milions d'euros, la qual cosa suposa un descens de l'1,8% respecte al mateix període de l'any anterior.
Segons l'operador, l'activitat comercial positiva acumulada durant l'any es va veure impactada -aquest trimestre- per l'alt volum de portabilitats al mercat i l'agressivitat amb descomptes i promocions de captació, que es van ampliar fins al mes de novembre.
La base de clients mòbils de contracte es va reduir en 45.000, mentre la base de clients de banda ampla ho va fer en 22.000, a causa d'una intensitat competitiva més important durant el període promocional 'back to school'.
D'altra banda, la base de clients de TV va créixer en 46.000, avalada per la proposta del catàleg més gran de cinema i sèries de qualitat, així com per la nova proposta d'aplicació de TV 'boxless'.
No obstant això, segons ha ressaltat la firma, l'acompliment comercial va millorar a finals del trimestre amb l'acabament de les promocions estacionals.