L'automobilística Volkswagen ha anunciat aquest dilluns en el marc dels Volkswagen Power Day que la planta de bateries elèctriques que preveu emplaçar al sud d'Europa s'ubicarà a Portugal, Espanya o a França, i que l'opció escollida dependrà "d'on aconsegueixi un millor espai i configuració". Així doncs, l'anunci a principis de mes del govern espanyol sobre una planta de bateries elèctriques a prop de Martorell, de la mà de Volkswagen, Seat i Iberdrola, ja no seria un projecte tan segur per a Espanya i Catalunya.
Paral·lelament a això, Seat estudia la possibilitat d'adaptar la planta del Prat de Llobregat per acoblar bateries elèctriques, segons ha avançat El Periódico. Seguidament, les bateries es transportarien en tren fins a Martorell per ser instal·lades en els nous models de vehicles elèctrics que produirà la companyia.
El pla de Volkswagen és instal·lar sis fàbriques de bateries elèctriques a Europa, de les quals ja es coneixen amb seguretat dos emplaçaments: Skelleftea (Suècia) i Salzgitter (Alemanya). La fàbrica operada actualment pel grup a Alemanya produirà aquests tipus de bateries a partir del 2025 i desenvoluparà innovacions en el procés, el disseny i la química. Les dues fàbriques tindran fonts de subministrament d'energia renovable i una capacitat de producció de 40 GWh anuals.
Aliança entre Iberdrola, Volkswagen i Seat
Iberdrola, el grup Volkswagen i Seat han signat aquest dilluns una aliança estratègica per impulsar l'electrificació a Espanya. L'acord, que reforça la col·laboració que ja existeix entre aquestes tres empreses, contempla que Iberdrola es converteixi en "soci energètic de referència" del Grup Volkswagen, al qual pertany Seat, la qual cosa inclou també els clients finals del consorci i la seva xarxa de concessionaris. Les companyies creuen que caldria desplegar 350.000 punts de recàrrega pública urbana i interurbana per al 2030.
La intenció de l'acord és impulsar el subministrament d'energia renovable per tal de reforçar la cadena de valor del vehicle elèctric. El president de Seat, Wayne Griffiths, ha destacat que aquest acord "estableix les bases per al futur de la mobilitat elèctrica a la península Ibèrica, en un pas definitiu cap a la seva electrificació".
L'acord s'emmarca en un projecte conjunt de desenvolupament de la mobilitat elèctrica que es pretén que serveixi de tractor de grans i mitjanes empreses i que confien que generi molta ocupació, especialment per als joves.