La catalana Wallbox ha llançat aquest dimecres una aplicació que automatitza el procés d'instal·lació dels carregadors per a vehicles elèctrics, de manera que ofereix ja serveis per als seus carregadors des de l'inici del procés de fabricació fins al final. En un comunicat, la companyia informa que amb l'aplicació, anomenada Installer App, aconsegueix "cobrir el cicle de vida complet dels seus carregadors de vehicles elèctrics, des de la fase de creació i disseny fins a la instal·lació i assistència in situ, incloent-hi la producció i el punt de venda".

 

A més, l'aplicació aconsegueix reduir a la meitat el temps que transcorre des de la compra d'un carregador fins a la seva instal·lació. Alhora també permet que les peticions d'assistència tècnica s'atenguin en menys de cinc dies. Amb aquesta millora tècnica l'empresa calcula que fins al 85% de les instal·lacions dels seus productes s'acabaran duent a terme amb aquesta aplicació, que "permet a Wallbox realitzar el control de qualitat de manera més eficient, ja que obté des d'un mateix quadre de comandament tota la traçabilitat del servei d'instal·lació i tècnic per millorar la satisfacció del client."

El cofundador i responsable de producte de Wallbox, Eduard Castañeda, ha dit sobre aquesta nova eina que "permet tenir més control sobre la vida útil de les solucions de càrrega i possibilita oferir una experiència d'usuari excel·lent".

Actualment, l'aplicació es troba en fase pilot i ja la utilitzen el 64% dels instal·ladors de la xarxa Wallbox a Espanya, Itàlia, Portugal, Alemanya, el Regne Unit, França i els Països Baixos.

Debut a Nova York

Aquest 2021 ha estat un gran any per a Wallbox a tots els nivells. Una de les fites més importants de la companyia va ser el debut a la borsa de Nova York amb la combinació de negocis amb Kensington Capital. Aquesta transacció suposarà per a Wallbox uns ingressos nets d'aproximadament 252 milions de dòlars i esperen que els fons de la transacció recolzin les iniciatives estratègiques de creixement de l'empresa, inclosa l'acceleració de l'expansió als Estats Units, "mitjançant l'augment de la inversió en el desenvolupament i en les certificacions de productes mentre es manté el camí de la rendibilitat".

Aquesta operació va permetre a Wallbox augmentar el seu valor, segons els càlculs de l'empresa, fins a superar els 1.500 milions de dòlars, més de 1.200 milions d'euros, convertint-la en un unicorn en superar els mil milions.

Multiplicació de les vendes

A més, l'empresa catalana va registrar uns ingressos de 47,5 milions d'euros entre gener i setembre, gairebé quatre vegades més que el mateix període de l'any anterior. La companyia atribueix el creixement a la bona marxa dels mercats alemanys, britànics i francesos i assegura que els resultats estan un 16% per sobre del previst.

De cara a finals d'any, l'empresa preveu assolir una facturació de 68 milions, impulsada pel Black Friday, la campanya de Nadal i les empreses que busquen assolir els objectius de descarbonització abans que acabi l'exercici. D'altra banda, el grup estima que assolirà un benefici brut d'explotació (ebitda) positiu el 2024, segons ha informat en una presentació amb inversors.