Wallbox va registrar uns ingressos de 47,5 milions d'euros entre gener i setembre, gairebé quatre vegades més que el mateix període de l'exercici anterior. La companyia atribueix el creixement a la bona marxa dels mercats alemanys, britànics i francesos i assegura que els resultats estan un 16% per sobre del previst. De cara a finals d'any, l'empresa preveu assolir una facturació de 68 milions, impulsada pel Black Friday, la campanya de Nadal i les empreses que busquen assolir els objectius de descarbonització abans que acabi l'exercici. Per altra banda, el grup estima que assolirà un benefici brut d'explotació (ebitda) positiu el 2024, segons ha informat en una presentació amb inversors.
Pel que fa als resultats del tercer trimestre, Wallbox va registrar unes vendes de 19 milions, una xifra que multiplica per 3,5 els ingressos aconseguits el tercer trimestre de 2020. Segons la companyia dirigida per Enric Asunción, el tercer trimestre ha marcat "un abans i un després" pel que fa al futur de la companyia. Arran de la seva arribada als Estats Units i a l'acord assolit amb Kensington Capital Acquisition per fer el salt a la borsa de Nova York, l'empresa ha aconseguit incrementar la seva liquiditat en 217,5 milions i confia poder satisfer les seves necessitats de capital fins al 2025.
Mirant al pròxim exercici, Wallbox espera posar en marxa la seva planta a Arlington (Texas) durant la segona meitat del 2022 per poder cobrir la demanda del mercat nord-americà. A previsió és que les instal·lacions produeixin 290.000 carregadors anuals de cara a 2027 i al voltant de mig milió l'any 2030. En paral·lel, l'empresa assegura que a finals d'aquest 2021 també posarà en marxa la planta de producció a la Zona Franca de Barcelona, que assolirà una capacitat de producció de 500.000 unitats l'any 2023.
L'increment de la fabricació permetrà al grup complir els acords signats amb multinacionals com Iberdrola, que va dissenyar un pla per desplegar més de 150.000 carregadors elèctrics en habitatges, empreses i a la via pública. A banda d'aquest conveni, Wallbox ha tancat acords amb grups com SunPower –per fomentar la instal·lació de carregadors a llars dels Estats Units- i Uber –per impulsar la instal·lació de carregadors a les cases dels conductors de vehicles-.
En un context de crisi de subministraments, Asunción també ha assegurat que l'impacte sobre el marge de negoci ha estat més aviat baix i que la prioritat de l'empresa és "continuar produint per satisfer la demanda del mercat". "A Wallbox estem decidits a no aturar la producció i seguim compromesos a complir les nostres entregues en un període màxim de 72 hores", ha assenyalat el directiu.
700 treballadors
Durant la presentació, el director general també ha aprofitat per fer un repàs del volum de Wallbox des de la seva fundació l'any 2015. Actualment, l'empresa ven els seus productes a més de 80 països i compta amb una plantilla de més de 700 treballadors repartits en nou oficines i dues plantes de producció.
Pel que fa a les operacions corporatives, la companyia forma part d'una 'joint venture' el productor d'automòbils xinès Changchun FAWSN per manufacturar 500.000 carregadors al país. En paral·lel, el grup va tancar la compra de dues companyies, una de les quals és Electromaps, una de les plataformes de carregadors públics més rellevant del sud d'Europa.