En espera que els treballadors de l'empresa de seguretat de l'aeroport del Prat validin o no el preacord que ja ha acceptat Eulen, després de la mediació de la Conselleria de Treball, i després de moltes jornades sense una explicació oficial per part del veritable responsable del caos que s'està produint, l'empresa semipública Aena, val la pena recapitular. I assenyalar.
Primera: No s'ha explicat per què el Govern espanyol ha deixat que es deteriori la situació fins a extrems que fan malbé greument la imatge de Barcelona i de Catalunya. La infraestructura és seva, les forces de seguretat, Guàrdia Civil i Policia Nacional, també, la direcció de l'aeroport, igualment. A tota la cadena del Ministeri de Foment i d'Aena, ningú no podia haver intervingut en l'assumpte fa setmanes?
Segona: No s'ha explicat per què s'han concentrat tots els problemes al Prat novament, com li va tocar amb el control de passaports el mes de maig passat. Ni per què continua havent-hi cues de fins a una hora quan comença la matinada, passatgers que perden l'avió i aglomeracions inexplicables els dies en què no hi ha vaga. Aquesta setmana només n'hi ha hagut dilluns.
Tercer: No s'ha explicat per què Eulen va aconseguir desplaçar Prosegur de la gestió de seguretat de l'aeroport de Barcelona, amb un servei clarament inferior, mentre incrementava els beneficis. Pel mig, Micaela Núñez Feijóo, la germana del president de la Xunta de Galícia, Alberto Núñez Feijóo. Silenci.
Quart: No s'ha explicat per què amb gairebé el mateix nombre de passatgers a Barajas —50,4 milions l'any passat— i el Prat —44,1 milions—, en el primer la seguretat costa a l'any 21,7 milions d'euros i en el segon, 12 milions. Així, és clar que Barajas no té problemes.
Cinquè: No s'ha explicat per què el Prat genera beneficis de 340 milions d'euros, una mica més del 50% dels guanys d'Aena (651,6), i Barajas tan sols 27,5 milions. Un servei pitjor, menys inversió i més beneficis. Amb aquesta explicació, qui cedeix la titularitat del Prat al Govern?