Tal dia com avui de l’any 1906, fa 114 anys, entrava en funcionament la primera línia regular d’autobusos de Barcelona. Aquella primera línia cobria el trajecte entre les places de Catalunya i de Trilla (a l’extrem nord del carrer Gran de Gràcia). Aquella era la primera línia regular d’autobusos urbans de la península Ibèrica i la segona d’Europa. Només Londres, dos anys abans (1904), havia iniciat el desplegament de línies urbanes de transport regular de passatgers amb òmnibus; mentre que a París encara s’estaven fent proves.
Aquella primera línia va ser posada en funcionament per l’empresa La Catalana d’Omnibus; que, en aquells moments, ja era la principal operadora de riperts (òmnibus de tracció animal) de Barcelona. Precisament, la Catalana, ja explotava la línia de transport de viatgers amb riperts entre les places de Catalunya i de Lesseps (a l’extrem nord de l’antiga vila de Gràcia). La nova línia va ser proveïda amb cinc vehicles automòbils Brillé-Scheneider de dos pisos i motor de gasolina i amb una capacitat per a 50 viatgers; que havien estat adquirits a París.
Quan es va posar en funcionament aquella primera línia, Barcelona ja havia superat el mig milió d’habitants, i la seva trama urbana havia adquirit una gran extensió. En aquell context els òmnibus de gasolina tindrien una gran acceptació, però haurien de competir amb els tramvies. Els òmnibus eren més sorollosos i més inestables; però també eren més ràpids i més flexibles. En canvi, l’aparició d’aquells primers Brillé-Scheneider marcaria la fi dels òmnibus de tracció animal. Només vint anys després haurien desaparegut tots els vehicles de transport públic de viatgers de tracció animal.