Tal dia com avui de l’any 1973, fa 50 anys, la factoria Seat de la Zona Franca de Barcelona fabricava l'última unitat del mític model Seat 600. D'ençà que setze anys abans n'havia sortit la primera (27 de juny de 1957), se n’havien fabricat 799.419 unitats. La primera unitat matriculada i que va circular pels carrers va ser la número de bastidor 100-106-400-071, que va sortir d’un taller de Barcelona el 8 de juliol de 1957 amb les plaques B-141.141. No obstant això, algunes fonts afirmen que aquell “600 català” no era la primera unitat fabricada, sinó que el primer 600 que havia sortit de la cadena de muntatge havia estat adquirit per un taller de València cap-i-casal, que no el matricularia fins al 5 de desembre de 1957.
El Seat 600 es va construir sota la llicència de la fàbrica italiana FIAT, i es va inspirar en l’original Fiat 600, dissenyat per l’enginyer Dante Giacosa (Roma, 1905 – Torí, 1996). Giacosa seria també qui va dissenyar els models Fiat 850, Fiat 1500/1800, Fiat 125 i Fiat 126, que tindrien la seva correspondència, respectivament, en els models Seat 850 (popularment anomenat “vuit i mig”), Seat 1500 (popularment anomenat “el cotxe de les vídues”, perquè en els xocs frontals el conductor moria amb el gran volant del vehicle clavat al pit), Seat 124 (amb la seva exitosa versió esportiva 1430) i Seat 133 (popularment anomenat “el cotxe Martini” perquè era el model que feien servir els comercials d’aquesta marca de vermuts).
Durant aquells setze anys es van fabricar diverses versions del Seat 600: les quatre versions utilitàries, la versió “comercial” i la versió amb caixa de carrosseria (anomenada Formichetta). Generalment tenien dues portes, excepte la Formichetta que, a més, tenia una porta al darrere. Però, a mitjan dècada dels 60, la fàbrica de carrosseries catalana Costa va presentar un disseny amb 30 centímetres més d'intereix que permetria sumar dues portes a les ja existents. Aquest model “quatre portes” va ser anomenat Seat 800. Durant aquells temps de desenvolupament econòmic, el Seat 600 va ser una icona de la societat de l’època. Els treballadors de Seat van acomiadar l'última unitat amb una pancarta que deia: “Vas néixer príncep i mors rei”.