Tal dia com avui de l'any 1889 es patentava el primer vehicle propulsat per motor de combustió interna fabricat a la península Ibèrica i un dels primers d'Europa. Aquest vehicle és el Bonet, i va ser creat per l'enginyer català Francesc Bonet i Dalmau.
Francesc Bonet va construir només un exemplar del Bonet, i la intenció, en un primer moment, era construir un vehicle de quatre rodes, tal com consta en els plànols originals, però finalment el creador es va conformar amb un tricicle, ja que li van sorgir diversos problemes tècnics durant la construcció. Igualment, el Bonet ha passat a la història com el primer automòbil de la península, ja que els plànols ho indicaven així.
Història del Bonet
La història del Bonet comença quan el seu creador va visitar l'Exposició Internacional de París de l'any 1889. D'aquella visita Francesc Dalmau va portar a Barcelona un motor Daimler Panhard & Levassor, tot i que després en va comprar dos més: un d'un sol cilindre, que es creu que va ser el que va utilitzar finalment per al vehicle, i un de dos cilindres. Va patentar el vehicle el 12 de desembre.
El vehicle va ser construït a la fàbrica tèxtil que regentava Bonet a finals de 1889 i fins a l'estiu de l'any 1890, quan ja se'l va veure circulant pel passeig de Gràcia de Barcelona. Segons les cròniques de l'època, la velocitat del tricicle era equiparable a la d'una persona sobre terreny pla, tot i que era quasi incapaç de superar qualsevol mena de pendent. Per superar-les, els passatgers havien de baixar del vehicle.
En aquells temps, eren molts els barcelonins que s'aplegaven al passeig de Gràcia per veure el Bonet i era considerat tot un espectacle veure circular un cotxe "propulsat per si mateix". De fet, els ciutadans de Barcelona anomenaven a Francesc Bonet, amb admiració, "l'home del cotxe sense cavalls".