Aquest dijous 13 de juliol s'acaba el termini per sol·licitar el vot per correu de cara a les eleccions generals enmig de la polèmica que ha generat el candidat del PP, Alberto Núñez Feijóo, qüestionant el servei. El líder dels populars ha demanat als carters que "treballin al màxim" per garantir el vot per correu "amb independència dels seus caps" i s'ha compromès a aprovar el pagament de les hores extra dels treballadors de Correus en el seu primer Consell de Ministres si és president del govern espanyol. Els ciutadans poden dipositar el seu vot en qualsevol oficina de Correus fins al 20 de juliol, tres dies abans de la jornada electoral. L'empresa pública recomana que no s'esperi fins a l'últim moment per evitar cues.

📃 Candidats a les eleccions generals 2023: tota la llista

📃 Com sol·licitar el vot per correu per a les eleccions generals 2023? Terminis i documentació

Correus assegura que ha contractat 19.400 persones de reforç i està posant "tots els recursos necessaris" per garantir el compliment dels compromisos per gestionar el vot per correu. Així mateix, assenyala que s'han ampliat els horaris d'obertura de les oficines i que, fins i tot, algunes obriran en cap de setmana per agilitzar els tràmits.

Horaris extraordinaris

Per ajudar i facilitar l'emissió del vot, Correus modificarà els horaris de les seves oficines a tot Espanya, i els ampliarà des de dijous, 13 de juliol, fins al final del període electoral i obrint el cap de setmana del 15 i 16 de juliol. Per conèixer l'horari que tindrà la teva oficina més propera, consulta'l al localitzador d'oficines.

Correus ampliarà, a partir de dijous, 13 de juliol, els horaris de totes les oficines que habitualment tanquen a partir de les 20 hores, romandran obertes fins a les 22 hores. A més, obrirà totes les oficines de Madrid capital i Barcelona capital dissabte i diumenge per facilitar el vot per correu. El dissabte, 15 de juliol, des de les 9 fins a les 21 hores i el diumenge, des de les 9 fins a les 14 hores. Igualment, a la resta d'Espanya s'obriran gairebé 2000 oficines, particularment de les zones turístiques costaneres, on es preveu una afluència més gran.

El dissabte, 15 de juliol, la majoria ho faran en horari de 9 a 14 hores i algunes en horari de 9 a 21 hores. Diumenge, 16 de juliol, obriran 276 oficines ubicades a capitals de província i comunitat autònomes, i zones turístiques d'Andalusia, País Valencià, Múrcia, Illes Balears, etc., en horari de 9 a 14 hores. Per completar aquestes mesures, a totes les localitats que celebrin festius locals, les oficines romandran obertes en el seu horari habitual, per agilitzar al màxim la gestió del vot per correu.

Com rebré el vot?

Segons informa Correus, el carter o cartera farà almenys dos intents d'entrega en mà al destinatari, deixant l'avís perquè vagi a recollir-la a l'oficina més pròxima en cas de no ser possible fer l'entrega personalment. Per poder entregar la documentació, el personal de Correus comprovarà la identitat del votant amb el DNI, passaport o carnet de conduir. En cas que una persona que hagi sol·licitat el vot per correu a una direcció hagi de marxar i encara no ha rebut la documentació, pot fer un tràmit "amb el temps suficient" per canviar la direcció postal on vol que l'hi enviïn. Pel que fa al procés per dipositar el vot, si no es pot anar de manera presencial a una oficina de Correus és possible delegar el vot amb una autorització firmada per l'elector.