La candidata de Barcelona en Comú a les eleccions municipals 2023, Ada Colau, ha aprofitat el primer dia de campanya per posar sobre la taula un dels plats forts del debat, la mobilitat, i més concretament, la discutida connexió del tramvia per l’avinguda Diagonal, un punt concret de la política municipal on ja han quedat clares les diferents postures dels candidats, amb els comuns i ERC a favor de finalitzar les obres, Xavier Trias en contra i el PSC favorable a frenar i repensar el projecte, una divisió que Colau no ha volgut desaprofitar des de bon començament i amb la convenient posada en escena.

🗓️ Calendari de les eleccions municipals 2023 a Catalunya, tota la llista

📝 Candidats a les eleccions municipals 2023 a Barcelona: tota la llista

 

És per això que Colau ha citat els mitjans de comunicació al mig de l’avinguda Diagonal, això sí, en un tram ja en funcionament, a l’altura del carrer Selva de Mar, per visualitzar la sintonia amb els candidats dels comuns del Baix Llobregat i del Barcelonès Nord, per deixar clar que la mobilitat és “una qüestió estratègica per a la ciutat metropolitana, que és la ciutat real”. Per això ha defensat com un dels triomfs d’aquest mandat que s’hagi “desencallat la connexió del tramvia per la Diagonal”, un aspecte que Colau considera és que ha liderat des de l’alcaldia, però que compta amb la complicitat del govern de la Generalitat, és a dir, d’ERC.

Finalitzat el 2027

Per això mateix, Colau ha insistit que si repeteix com a alcaldessa, finalitzar la connexió serà una prioritat: “L’acabarem el proper mandat”, ha assegurat per recordar que la intenció del futur govern municipal, si està ella al capdavant, iniciarà les obres del tram entre Verdaguer i Francesc Macià tan bon punt finalitzi les obres actuals des de Glòries a Verdaguer, que es preveu enllestir-les a principis del 2024. “Preveiem la finalització total el 2027”, ha afirmat. De fet, l’actual govern municipal ha accelerat tot el que ha pogut els tràmits previs per poder iniciar les obres tan aviat com els sigui possible.

Ada Colau ha promès acabar la connexió del tramvia el 2027 / Foto: Montse Giralt

“Està tot acordat amb la Generalitat per un cop acabar el tram a Verdaguer seguidament fer el tram fins a Francesc Macià”, ha insistit, per entrar a criticar seguidament la posició d’altres candidats al respecte. “Som l’única garantia que s’acabarà, mentre que un dels principals rivals, el senyor Trias, ja ha dit que aturarà les obres de la segona fase i també el senyor Collboni, i em sembla una irresponsabilitat en els temps actuals”, ja que, segons Colau, la posició de Trias i Collboni, també en aspectes com l’ampliació del Prat, són mostres de “negacionisme climàtic”.