El model superilla és un actor més, juntament amb Eduard Fernández i la candidata Ada Colau, de l’espot electoral de Barcelona en Comú per a les eleccions municipals 2023 del proper 28 de maig, que s’ha donat a conèixer aquest dijous, poques hores abans de l’inici de la campanya electoral. La peça audiovisual, que es podrà veure a la televisió a partir del dia 12 de maig i que està produïda per CANADÀ, comença amb un personatge -interpretat per l’actor Eduard Fernández, que segons BComú hi ha participat desinteressadament- que explica diferents accions polítiques amb un element en comú: es van trobar un gran rebuig inicial, però ara tothom les accepta i reivindica. 

🗓️ Calendari de les eleccions municipals 2023 a Catalunya, tota la llista

📝 Candidats a les eleccions municipals 2023 a Barcelona: tota la llista

Alguns exemples són la prohibició de fumar als centres sanitaris o la reducció de l’espai per cotxes que proposa el model Superilla de Barcelona. Seguidament, el curtmetratge aprofundeix en la història de les grans reivindicacions que han tingut lloc a la ciutat, com ara la vaga de la Canadenca -que va aconseguir la jornada de feina de 8 hores-, o la primera manifestació pels drets de les persones LGTBIQ+ a l’Estat -que va tenir lloc a la Rambla-. En definitiva, és una apel·lació a la generació que va fer la lluita antifranquista a Barcelona. També hi apareixen les grans transformacions urbanes per les quals la ciutat va anar endavant: les dels Jocs Olímpics del 92 i també la que suposava la creació de l’Eixample al segle XIX, buscant fer més saludable i espaiosa la vida dels barcelonins, amb grans zones verdes a la planificació inicial.

 

 

Fernández repassa aquestes aportacions i dona peu a l’arribada a l’alcaldia d’Ada Colau el 2015. A partir d’aquí, la candidata i alcaldessa reprèn el relat i l’encamina al punt àlgid, a no tornar enrere: “Vam començar a invertir més en els barris i en habitatge; a recuperar els carrers per poder passejar i respirar. Per tenir un aire més net i fer una ciutat millor pels nens i nenes, per les persones grans i per a tothom”. Per això, continua el vídeo, “els canvis que hem fet ja es poden veure i tocar. Hi ha qui vol retrocedir, nosaltres volem seguir avançant”, explica Colau.

‘Barcelona obre camí’, lema de campanya

L’espot s'emmarca dins de l’estratègia de la campanya, que té com a lema principal: ‘Barcelona obre camí’. En aquest sentit, l’anunci expressa com cada vegada que la ciutat ha volgut obrir un camí, hi ha qui ha fet l'impossible per tancar-lo. Sense incloure-les dins del metratge, el vídeo fa al·lusió a les resistències a través de campanyes de desprestigi i atacs judicials per part dels anomenats fons voltors i els lobbies. En contra d’això, l’anunci apel·la l’orgull a la barcelonina i deixa clar que aquest no és l’únic moment en què Barcelona està obrint camí.