El Barça detalla els problemes del partit contra l'Eintracht i Laporta depurarà responsabilitats
El president del Barça, Joan Laporta, ha comparegut en roda de premsa davant dels mitjans de comunicació per donar explicacions sobre la polèmica de les entrades del partit de l'Europa League contra l'Eintracht de Frankfurt. El club blaugrana ha reafirmat que no va tenir la culpa d'aquesta situació, però també ha anat més enllà de les entrades nominatives i ha afirmat que es depuraran responsabilitats.
Fins aquí la roda de premsa de Joan Laporta.
Laporta: "Els turistes que venen per teleoperadors ho fan amb un decàleg en el qual el teleoperador custodia les entrades. Hi ha una demanda i s'ha de donar compliment, viure una experiència Barça. El que va passar contra l'Eintracht no tornarà a passar".
Laporta: "Hi ha gent que viu d'això, és un modus operandi que és difícil de contrarestar. No podem posar a la presó a aquests senyors. Podem informar, fer tot el que està a les nostres mans, però són conductes habituals d'uns grups que estan organitzant".
El club no es va plantejar tancar portes perquè hauria estat un risc extrem.
Laporta: "7.400 socis van comprar una entrada i la van revendre a alemanys. Pels abonaments hi ha estimacions, però són estimacions. És un gruix important".
Laporta: "Es va detectar amb retard perquè no esperàvem una revenda tan generalitzada. La UEFA ens va felicitar en part perquè podria haver acabat tot molt pitjor".
Laporta: "No tenim la voluntat d'anar a perseguir a ningú, però tenim la responsabilitat de garantir que això no es produirà mai més".
Laporta: "Els socis que van vendre entrades sabran perquè ho han fet. Uns 7.800 van fer un mal ús del seu abonament, tenim el llistat dels socis i actuarem, la Comissió de Disciplina decidirà les mesures".
Laporta: "Hi ha un teleoperador que ha fet una mala praxis. El gruix són les 29.435 entrades que van ser comprades i van acabar en mans d'alemanys quan els alemanys no podien comprar aquestes entrades".
Laporta: "Ara és fàcil dir que es veia a venir. Segur que ho podríem haver fet millor, però a les reunions que teníem amb la UEFA és que més enllà dels 5.000 la resta vindria sense entrada. Aquests van aconseguir la manera de tenir entrada".
Laporta: "El missatge a l'afició és que estimin el Barça i vinguin. Necessitem l'escalf dels barcelonistes".
Comença el torn de preguntes.
Laporta: "El seient lliure només serà per a socis en els partits importants. L'objectiu és prioritzar l'assistència de barcelonistes a l'estadi".
Venteo: "Tot funcionarà amb aplicació mòbil i així hi ha traçabilitat. Hi ha clubs, com l'Osasuna, que ho utilitza. És un canvi de cultura. La finalitat és que el club sàpiga quina persona ha entrat a l'estadi".
Laporta: "El club no és culpable, però sí responsable. No es pot tornar a repetir mai més. El Barça no va vendre entrades als seguidors alemanys. Prendrem mesures. En els partits d'alt risc les entrades seran nominals".
Venteo: "Tenen la cultura d'estar dempeus, bevent, saltant... Això explica els conflictes que hi va haver amb l'afició local. Amb els 5.000 que van venir amb el club no hi va haver problemes. El desbordament va estar on devia haver afició local".
Lluís Miquel Venteo, Director Àrea Seguretat FCB: "Vam arribar a obrir tres quarts d'hora abans l'estadi per evitar els problemes. Les portes estaven plenes d'alemanys... Vam veure que tindríem un allau".
Laporta: "És un sistema que hem heretat. Pensàvem que seria eficient, però no ho ha estat. Vacances de Setmana Santa, afició contrària mobilitzada, persones amb un poder adquisitiu alt... Era una situació idònia perquè organitzacions especialitzades aconseguissin el seu objectiu".
Laporta: "També hi va haver un mal ús dels abonaments per part d'alguns socis. Ho hem observat. És trist i també serà objecte d'estudi".