L'Espanyol cau contra la Reial Societat (2-1) i perd l'invicte en aquest 2025. Després de quatre jornades consecutives sumant, el conjunt perico deixa de fer-ho i veu com se li apropa el descens a un punt després de la victòria del València d'aquest diumenge.
Una malaurada relliscada de Cabrera condemna l'Espanyol a anar a remolc
Amb els precedents més immediats sobre la taula, l'Espanyol arribava al xoc molt millor que la Reial. Només fa falta fer una ullada als darrers quatre partits per fer-se'n una idea. Dels últims 12 punts possibles, el conjunt perico n'ha sumat 8. La Reial Societat, per la seva part, tan sols se n'ha pogut adjudicar tres, a més a més, deixant evidència de les seves dificultats de cara a la porteria rival.
![Imanol Alguacil Real Sociedad Entrenador / Foto: Europa Press Imanol Alguacil Real Sociedad Entrenador / Foto: Europa Press](/uploads/s1/46/69/39/13/imanol-alguacil-real-sociedad-entrenador_15_630x420.jpeg)
Tant és així que els d'Imanol Alguacil arribaven a la jornada 23 com el tercer equip menys golejador de la lliga. Per la seva part, l'Espanyol arribava al duel amb la moral pels núvols, i és que tot i haver-se de buscar el pa aquest diumenge a un camp molt complicat com ho és el Reale Arena, els de Manolo González arribaven al xoc invictes en aquest 2025, venint de guanyar ni més ni menys que al Reial Madrid (1-0).
Sigui com sigui, la mala fortuna ha tirat per terra qualsevol possible plantejament abans que es complissin els dos minuts de partit. Una centrada lateral de Sučić semblava fàcilment rebutjable per la defensa blanc-i-blava, però una malaurada relliscada de Cabrera propiciaria que Sheraldo Becker, des d'una posició franca, pogués obrir la llauna (2').
![Gol Becker Real Sociedad Esapnyol Gol Becker Real Sociedad Esapnyol](/uploads/s1/51/09/66/77/gol-becker-real-sociedad-esapnyol_15_630x420.jpeg)
Sant Joan i Armaburu s'encarreguen de mantenir l'1-0 en l'electrònic del Reale Arena
Amb el que li costa a la Reial veure porteria i amb el valuós que és en l'Espanyol la necessitat del rival, teòricament superior, de marcar el primer gol, l'1-0 significava un autèntic gerro d'aigua freda. La Reial creixia i s'animava a buscar el segon, però, aleshores, tornava a emergir la figura de Joan Garcia per tirar les seves files endavant. Concretament, ho feia amb una altra aturada miraculosa que justifica un cap de setmana més el sobrenom de Sant Joan.
Ho feia després d'una gran jugada individual de Luka Sučić que, quan creia tenir el gol fàcil, es toparia amb un peu prodigiós del de Sallent per evitar el segon gol local. I de la mateixa manera que el porter perico ha mantingut l'1-0 en l'electrònic del Reale Arena, també ho ha fet Jon Aramburu a l'altra àrea. Quan Roberto Fernández trobava l'oportunitat per cavalcar a l'espai, el veneçolà apagava l'incendi amb un gran encreuament defensiu.
![Aramburu cruce defensivo Roberto Fernández / Foto: EFE Aramburu cruce defensivo Roberto Fernández / Foto: EFE](/uploads/s1/51/09/67/61/aramburu-cruce-defensivo-roberto-fernandez_15_630x420.jpeg)
Javi Puado posa la igualada
La primera meitat es consumia sense gaires ocasions de gol, fet que posava encara més l'accent en la mala fortuna que ha tingut Cabrera en la seva relliscada al minut 2. No obstant això, de la mateixa manera que l'acció matinava en la primera part, ho feia també en la segona.
Una carrera de Javi Puado a l'esquena d'Aguerd acabava amb el central marroquí fent un innocent penal sobre el capità perico. Puado, líder ofensiu dels visitants, assumiria la responsabilitat amb molta sang freda, superant Remiro per la seva dreta.
![Javi Puado gol penalti Real Sociedad / Foto: EFE Javi Puado gol penalti Real Sociedad / Foto: EFE](/uploads/s1/51/09/74/99/javi-puado-gol-penalti-real-sociedad_15_630x420.jpeg)
Brais Méndez assesta una maçada al 83'
Imanol Alguacil, fidel als seus ideals, presentava aquest diumenge un onze amb moltes rotacions en vista de les tres competicions que juga el seu equip. Amb tot, amb l'entrada de Take Kubo i Brais Méndez, el conjunt donostiarra feia una passa endavant. Tant és així que, en un dels apropaments locals, Olasagasti deixava una pilota morta dins de l'àrea que el gallec resolia amb molta classe per sobre de Joan Garcia (83').
A partir d'aquí, l'Espanyol ha buscat l'empat sense èxit, i és que, entre que s'ha escalfat el partit en els darrers instants i que la pilota ha estat més aturada que en moviment, el resultat ha acabat en 2-1. D'aquesta manera, l'Espanyol perd l'invicte en aquest 2025 després de quatre partits i veu com el descens se li apropa a un punt després de la victòria del València d'aquest diumenge.