Tot el que has de saber del 29 de desembre
El govern espanyol aprovarà en el consell de ministres d'aquest divendres una pròrroga dels pressupostos de la Generalitat pel 2017. Aquest és el primer cop que el govern espanyol prorroga els comptes de la Generalitat, i ho fa degut a l'aplicació de l'article 155 de la Constitució i el cessament del Govern.
Avui, també està citada a declarar la regidora de la CUP de Reus M.A.Cuadrada per un presumpte delicte d'odi a la policia. Cuadrada, però, ja ha assegurat que no obeirà la citació fins que la jutge dictamini una ordre d'arrest, com ja va passar amb el altres dos regidors aquest dijous.
Algunes portades del dia
Avui és l'aniversari de Puigdemont
#TalDiaComAvui de 1962 nasqué el encara 130è President de la Generalitat de Catalunya, Moltes Felicitats @KRLS pic.twitter.com/WlLhOepWaP
— (@premsahistoria) 28 de desembre de 2017
Alcoberro, des de Mallorca: "Una pàtria tan petita que la somio completa"
Des de Mallorca, l'Obra Cultural Balear amb els presos polítics catalans... Una pàtria tan petita que la somio completa. https://t.co/EFa6p5bHy6
— Agusti Alcoberro (@AgustiAlcoberro) 28 de desembre de 2017
5 titulars per començar el dia
- El govern espanyol prorrogarà els pressupostos de la Generalitat aquest divendres
- Cs es postularà per presidir el Parlament en ser la força més votada
- Bloomberg apunta la independència de Catalunya per al 2028
- El 155 deixa sense subvenció les comunitats catalanes a l'exterior
- Iceta avisa que no renunciarà al federalisme "per un grapat de vots"
Pere Aragonès (ERC) a CatRàdio: "A partir de l'1 de gener tenim tot el pressupost de la Generalitat"
Aragonès (ERC): "Al setembre la Generalitat estava en 'superhàbit'"
Aragonès (ERC): "El 155 s'aixeca quan es formi govern, és el que ens van dir fa unes setmanes"
Aragonès (ERC): "El problema de no tenir sobirania és no poder prendre decisions"
Aragonès (ERC): "Les prioritats del govern espanyol no són les nostres i per això necessitem que s'aixequi el 155"
Aragonès (ERC): "Després de 60 dies, Forn i Junqueras estan molt sencers"
Aragonès (ERC): "No vam entrar en la possibilitat d'investir o no telemàticament Puigdemont"
Aragonès (ERC): "Junqueras i Forn em van demanar que donés les gràcies a totes les mostres de suport"
Acaba l'entrevista a Pere Aragonès (ERC) a CatRàdio
Mor la filla de Franco
L'única filla del dictador Franco, Carmen Franco Polo, ha mort avui als 91 anys, segons ha confirmat el seu nét Luis Alfonso de Borbón.
La CUP demana sortir demà al carrer per la Diada de Mallorca
Demà sortim al carrer. #DiadaMallorca plantem la llavor! Construïm els Països Catalans! #SomPaisosCatalans https://t.co/q5J0z1J9ZF
— CUP Països Catalans (@cupnacional) 29 de desembre de 2017
Turull felicita Puigdemont pel seu aniversari "malgrat els del 155"
Per molts anys President @KRLS , pels teus 55 , malgrat els del 155. pic.twitter.com/THBngpTT7B
— Jordi Turull i Negre (@jorditurull) 29 de desembre de 2017
Dos cotxes i una moto calcinats en l'incendi d'un pàrquing subterrani a Reus
Els Bombers de la Generalitat han treballat aquest divendres a la matinada en l'incendi d'un pàrquing subterrani de Reus. El foc ha començat a les 2.57 hores a la planta -2 i fins al lloc s'hi han desplaçat nou dotacions dels Bombers.
La planta -2 ha quedat afectada per fum. Sortosament, cap persona ha resultat ferida.
L'aigua pujarà un 11,8% a l'àrea de Barcelona a partir del 2018
El Consell d'Administració de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ha aprovat per 10 vots a favor i 7 en contra un augment de la tarifa de l'aigua d'un 11,8% per a l'any vinent.
- Pujarà un euro al mes per família
- Els efectes del 155
...
Mercedes Vidal carrega contra Trias: " Les tarifes les aprova l'ATM, encapçalada per la Generalitat que vostès governen"
Sr Trias, coherència sisplau. Les tarifes les aprova l'ATM, encapçalada per la Generalitat que vostès governen. A més durant el seu mandat, el pitjor de la crisi, el #TransportPúblic va pujar més que mai (18,2%), amb CiU a la Generalitat i a l'Ajuntament https://t.co/ggaMs7sQMx
— Mercedes #EnComú (@mvidal80) 29 de desembre de 2017