Catalunya ha viscut aquesta tarda un canvi radical de temps, que ha deixat fortes tempestes, pedregades, calamarsa i alguna petita inundació; de fet, arran de l'avís de les fortes pluges, s'ha activat el pla Inuncat. Un dels punts on més ha sorprès la pluja ha estat a la ciutat de Barcelona. Les pluges han deixat una precipitació acumulada màxima de 46,7 mm d'aigua, dada que s'ha registrat al Pallars Jussà, concretament al municipi de Sant Romà d'Abella. Les ratxes de vent també han estat molt fortes durant la tarda; la ratxa més elevada s'ha registrat al cim del Montseny, i ha estat de gairebé 113 km/h. El temporal ha causat afectacions i danys materials a les zones fruiteres de les Garrigues i el Segrià, tot i que aquests danys encara no s'han pogut avaluar totalment. Els llamps, que també acompanyaven el temporal, han caigut de forma intensa a Catalunya: fins a les 21:00 hores, s'han registrat 7.664 descàrregues núvol-terra.
🔴 Radar de pluja a Catalunya, DIRECTE | Alerta per fortes tempestes i pedra
Fins aquí el directe d'ElNacional.cat sobre el fort temporal de tempestes i pluges viscut des de les 15:00 hores de la tarda a Catalunya, que ha afectat comarques de tot arreu del territori. Les tempestes han causat danys especialment a les zones fruiteres de les Garrigues i el Segrià, on ha caigut calamarsa i pedra, i alguna petita inundació local, però no s'han lamentat més incidències. Les pluges han amainat a la major part de Catalunya, tot i que demà s'espera alguna petita tempesta.
La darrera actualització del radar del Meteocat mostra com les pluges i tempestes han escampat a la major part del territori, concentrant-se ara en petits punts locals.

A Catalunya s'han registrat 7.664 llamps al llarg de la tarda , fins a les 21:00 hores d'aquest vespre.
Les fortes pluges i tempestes també han deixat imatges tan boniques com la d'aquest arc de Sant Martí doble, que s'ha vist des del municipi de Savalla del Comtat, a la Conca de Barberà. Precisament, aquesta és una de les comarques on més s'ha concentrat el temporal.
#meteo #SavallaDelComtat #concadebarbera @tv3cat @alexmegapc @eltempsTV3 . via Aina Franquesa pic.twitter.com/uRWZwsD0tX
— Albert (@albertf1810) August 5, 2022
Les zones fruiteres de les Garrigues i de l'oest del Segrià són les que més afectades s'han vist a causa de les tempestes, la calamarsa i la pedregada que han caigut aquesta tarda. Els danys, però, encara no poden avaluar-se, i caldrà esperar unes hores per conèixer l'afectació real que ha tingut el temporal sobre els conreus.
Protecció Civil confirma que, fins ara, ha rebut un total de 332 trucades relacionades amb el fort episodi de pluja i tempesta viscut aquesta tarda. La comarca que més trucades ha efectuat és la del Barcelonès, des d'on s'han efectuat 78 trucades. Malgrat l'alarma inicial, les tempestes no han provocat incidències greus.
Les tempestes es desplacen de nou i, tot i que continuen afectant la comarca de les Garrigues, ara es fan notar també a les terres de l'Ebre, tal com es pot apreciar a l'última actualització del radar del Meteocat.

Aquest mapa, elaborat per la xarxa d'observadors meteorològics (XOM), mostra en color vermell els municipis que més afectats s'han vist pel fort temporal d'aquesta tarda, el qual ha estat acompanyat de tempestes, vent fort o molt fort, i calamarsa o pedra.

La pluja ha deixat un gran contrast de temperatures entre les zones on ha plogut i les àrees on no ha caigut ni una gota. El contrast més gran es dona entre el municipi de Seròs, de la comarca del Segrià, on la temperatura és de 37,5 °C, i la localitat de Vilanova del Vallès, al Vallès Oriental, on ara mateix la temperatura és de 19,9 °C. Tanmateix, a moltes zones ha plogut amb força, però les temperatures s'han mantingut elevades.

Aquesta és la situació de les tempestes i les pluges a Catalunya, segons la darrera actualització del radar del Meteocat. Les tempestes continuen concentrades a la comarca de les Garrigues, tot i que arriben també a Lleida i en alguns punts entre el Vendrell i el Tarragonès.

Una forta calamarsa, acompanyada de pluja i pedra, ha caigut sobre el municipi de Castelldans, situat a la comarca de les Garrigues, on s'ha concentrat la tempesta.
#pedregada #pedra #calamarsa #Castelldans pic.twitter.com/jf101diQTO
— josep m. martí 🇺🇦 🇹🇼 (@JosepMariaMarti) August 5, 2022
La zona est del Pallars Jussà ha viscut una de les tempestes més intenses. En total, han caigut uns 45,2 mm d'aigua en només 30 minuts, dada que es tradueix en 4,1 mm d'aigua caiguda per minut; la ratxa de vent més elevada ha estat de 90 km/h. Les temperatures, segons ha registrat el Meteocat, han baixat en més de 20 ºC, passant dels 34 ºC als 13 ºC.
Aquesta és la darrera actualització del radar de Meteocat, de fa vint minuts. Les tempestes més fortes es preveu que caiguin a la comarca de les Garrigues.

Així es veu el cel des de la platja de Torredembarra, a la comarca del Tarragonès. Les tempestes han baixat des del nord de Catalunya fins al sud, i en aquests moments es concentren sobretot a les comarques de les Garrigues, Conca de Barberà, Priorat, Alt Camp i Baix Camp.
@eltempsTV3 Torredembarra pic.twitter.com/lftf6q5ga1
— eva ramirez 🎗 (@evaramirez67) August 5, 2022
Protecció Civil emet un nou avís de temps violent a les comarques de les Garrigues, Conca de Barberà, Priorat, Alt Camp i Baix Camp. En les dues hores vinents, hi ha la possibilitat que caigui pedra de mida superior als 2 centímetres, així com fortes ratxes de vent, esclafits i tornados.
Nou avís de temps violent @meteocat a les Garrigues, Conca de Barberà, Priorat Alt Camp i Baix Camp
— Protecció civil (@emergenciescat) August 5, 2022
Properes 2h possibilitat pedra >2cm, ratxes fortes de vent, esclafits, tornados i mànegues
PRUDÈNCIA pic.twitter.com/Yf7Bt0sdMd
Els serveis d'emergències, Bombers i Protecció Civil, han rebut 200 i 72 avisos, respectivament. La majoria d'ells eren per alertar d'incidències menors, com ara petites inundacions o branques caigudes a causa de les tempestes i les ratxes de vent.
La tempesta s'allunya de Barcelona i s'apropa al Penedès i al Tarragonès. En aquesta imatge, el cel de Montblanc, completament cobert per núvols molt carregats d'aigua.
Ja s’acosta a #montblancmedieval ! @TurMontblanc @eltempsTV3 @TomasMolinaB pic.twitter.com/5L0jjzBydo
— Maria🎗RepúblicaCAT (@MRepublicacat) August 5, 2022
Imatges de la tempesta que acaba d'afectar la ciutat de Barcelona. Els habitants de la capital catalana gaudeixen veient caure aigua del cel i remullant-se amb la pluja, cosa que feia molt de temps que no passava d'una manera tan general i generosa a gran part de Catalunya. Vídeo de Raquel Sánchez:
El radar del Meteocat, actualitzat per darrera vegada a les 19:00 hores de la tarda, mostra l'avenç de les tempestes i pluges, que en aquests moments es mouen cap al sud de Catalunya. Tanmateix, també hi ha tempestes i xàfecs intensos al Pallars Jussà.

Les fortes tempestes i la pluja han deixat caure entre 5 i 46 litres d'aigua per metre quadrat, mentre que la ratxa de vent més forta, que ha estat de 113 km/h, s'ha registrat al cim del Montseny.
Forta tempesta a la plaça Catalunya de Sabadell on habitualment quan plou fort s'hi formen bassals d'aigua que compliquen la circulació. Vídeo de Marc Ortín:
La circulació de les línies R4 i R8 de Rodalies, que havia quedat tallada a causa d'afectacions al subministrament elèctric per les fortes tempestes, ja està restablerta.
Restablerta circulació de trens entre Martorell i Cornellà. Afectacions que poden superar els 30 minuts amb normalització progressiva d'horaris
— R4 Rodalies 🤖 (@rod4cat) August 5, 2022
Restablerta circulació de trens entre Rubí i Sant Cugat. Afectacions que poden superar els 30 minuts amb normalització progressiva d'horaris.
— R8 Rodalies 🤖 (@rod8cat) August 5, 2022
Una fortíssima pedregada afecta Sant Joan de Vilatorrada, al Bages. Pedres de la mida d'un cigró gran provoquen danys en diverses zones de la Catalunya Central. En aquest vídeo podeu veure la virulència de la precipitació i el brutal impacte de les pedres contra una teulada:
Sant Joan de Vilatorrada aobre les 17:15.@rubbbbb86 @comandotibidabo @MeteoBarrufet @P4Estacions @alexmegapc @eltempsTV3 @TomasMolinaB @AlfredRPico pic.twitter.com/KPguk7ZQoT
— Oscar Martinez (@OscarMartinezPl) August 5, 2022
La comarca del Pallars Jussà registra un "xàfec molt intens", segons Meteocat. L'Estació Meteorològica Automàtica (EMA) de la comarca confirma que, en només 30 minuts, s'han acumulat 28,5 mm d'aigua.
La forta tempesta amb llamps i trons ha arribat també a Barcelona, deixant imatges com aquesta: el tendal d'un veí de la ciutat, completament cobert de calamarsa, que cau intensament sobre la capital catalana.
Confirmo.
— Mer (@Mermonkiss) August 5, 2022
¿Eso blanco del toldo de mi vecino? Es granizo.
📍 Barcelona, 5 de agosto de 2022 https://t.co/ziWvLaQP3O pic.twitter.com/g21KYu2LsE
El vídeo més viral de les fortes tempestes, el dels banyistes fugint a correcuita de les platges de Barcelona just quan els ha sorprès la tempesta. Així abandonaven la platja del Bogatell enmig d'una forta ventada que els omplia els ulls de sorra:
Moment en què començava la tormenta a la platja de #Barcelona. Amb aquest vent i amb corredisses la gent abandonava la platja del Bogatell.#Meteocat | #PeriodismoQueDaLaCara | #KitRadioSinFronteras | #FemXarxa. pic.twitter.com/cgrYguqQho
— Kit Ràdio Internacional (@kitradio) August 5, 2022
La tempesta s'aproxima a Vilanova i la Geltrú (Garraf) i amenaça de caure en plena Festa Major de les Neus.

Meteocat amplia l'alerta per temps violent fins a les comarques del Pallars Jussà, l'Alt Urgell i la Noguera. En les hores que venen hi ha la possibilitat que hi hagi pedra, fortes ratxes de vent, tornados i mànegues.
Ara mateix cauen perilloses tempestes i pedregades a l'Anoia, Vallès Occidental, Barcelonès i al Baix Llobregat. Alerta els habitants de l'Alt i Baix Penedès, Garraf, Alt Camp i nord de la Conca de Barberà on falten pocs minuts perquè hi arribin les fortíssimes tronades. Aquesta és l'última imatge del radar que mostra clarament la virulència de les precipitacions:

El servei de Rodalies de Catalunya informa que dues línies estan tallades de forma indefinida a causa d'afectacions al subministrament elèctric, causades per les fortes tempestes. Les línies tallades són l'R4, que efectua el trajecte entre Cornellà i Martorell, i l'R8, entre Rubí i Sant Cugat del Vallès.
Llamps i trons que fan por al cel de la ciutat de Barcelona. La forta tempesta ha enfosquit la ciutat i ara mateix sembla que siguin les 10 de la nit. Aquí teniu fotografies i vídeos espectaculars del que estem vivint ara mateix a la capital catalana (més avall també podeu veure la calamarsa que cau en diverses zones de la ciutat):
Impresionante la tormenta llegando a Barcelona ⚡️ @tiempobrasero @eltempsTV3 @alfons_pc @tv3cat pic.twitter.com/ra0ZUZAqW0
— Mehdi Fievet (@mehdi_fievet) August 5, 2022
@jacobpetrus_tve tormenta en Barcelona pic.twitter.com/7YascriUuN
— Jonesy (@Thehype_85) August 5, 2022
La tormenta se avecina #tormenta #Barcelona pic.twitter.com/FrgbqKvlIn
— Fran Gándara (@Frangndara) August 5, 2022
Pues parece que tenemos tormenta en Barcelona 🥹 pic.twitter.com/Kci3qOp6DK
— 🍼 Ⓜⓐⓜⓘ ⒶrωẸⓃ 🎮 (@mami_Arwen) August 5, 2022
Vídeo espectacular dels núvols de tempesta vistos des d'un avió mentre passava just pel Pirineu català en direcció París. No us perdeu aquest espectacle de la natura:
Així passavem entre els ruixats del Pirineu. Destí cap a Paris.
— a320cat (@a320cat) August 4, 2022
Perdoneu eh? Però és que aquesta feina és..😍😍😍@meteocadi @meteocat @AlfredRPico @TomasMolinaB #meteo #weather #a320 #piloteyes pic.twitter.com/GubEhh9FyJ
Cau una brutal pedregada a la Vall Fosca, al nord de la comarca del Pallars Jussà. Fortes ratxes de vent, llamps i trons i una intensitat molt forta de la precipitació són altres protagonistes de la pedregada que tenyeix de blanc aquest punt del Pirineu. No us perdeu el vídeo:
La Vall Fosca, granís de la mida de caniques.@meteocat @MeteoMauri @eltempsTV3 @AlfredRPico @Vakapiupiu @TomasMolinaB @Monica_Usart @Geografia_UAB pic.twitter.com/vb8CK2mJFZ
— Adam (@Adam_Aufenix) August 5, 2022
Algunes carreteres ja presenten diversos bassals d'aigua a conseqüència de la quantitat de litres que estan caient en qüestió de pocs minuts. A Caldes d'Estrac, per exemple, s'acumula aigua en una de les sortides. Cal moderar la velocitat i conduir amb precaució pel risc d'aquaplàning.
— Jordi Rodoreda Rosàs (@jordirodoreda3) August 5, 2022
Forta pedregada a Corbera de Llobregat, al Baix Llobregat. Pedres de la mida d'una moneda d'euro provoquen danys a moltes zones de Catalunya. Atenció, també, per la brutal intensitat que presenten les tempestes que deixen més de 20 l/m2 en només mitja hora. Les ratxes de vent també provoquen alguns desperfectes durant les estones de tempesta. Aquí podeu veure les pedres enormes que cauen ara mateix a Corbera:
Pedra grosseta a Corbera de Llobregat @TV3ccma @tv3cat @eltempsTV3 pic.twitter.com/r9nqpREWMm
— Thais Píriz 🎗️ (@thaispiriz) August 5, 2022
@tv3cat @324cat @eltempsTV3 a Corbera de Llobregat #corberadellobregat pic.twitter.com/UwPsBoM3Hr
— Thais Píriz 🎗️ (@thaispiriz) August 5, 2022
Corredisses a les platges de Barcelona per l'arribada d'una forta tempesta que ha sorprès els banyistes. Fa només uns minuts feia un sol que espetegava les pedres i ara, de cop i volta, pràcticament s'ha fet de nit per l'arribada d'un potent cumulonimbus que deixarà un fort patac d'aigua amb molts llamps i trons durant els immediats minuts. Atenció perquè també caurà calamarsa o pedra. Mireu com corren els banyistes de Barcelona per refugiar-se com poden de la tempesta imminent:
Aiii mare!! @btvnoticies @informativost5 @telediario_tve @ElTiempo_tve @eltempsTV3 pic.twitter.com/so6H4uRgqj
— Joan Daniel Aguilar (@joand_aguilar) August 5, 2022
Imatge impactant que ha captat una usuària de Twitter de la tempesta elèctrica que en aquests moments descarrega a Barcelona:
Impressionant!! 🙈@jordicampos @TheCampos14 pic.twitter.com/mqGPpijEpg
— Esther Díaz Romero (@EsdiroDaz) August 5, 2022
El telèfon d'emergències 112 ha rebut un total d'onze trucades de persones alertant de les fortes pluges. La majoria de trucades eren de veïns del Vallès Oriental (s'han registrat trucades des de la Garriga, Mollet del Vallès, Tagamanent i Sant Esteve de Palautordera), seguit de les trucades dels habitants de la Selva (Breda i Fogars de la Selva), del Vallès Occidental (Terrassa i Sabadell), d'Osona (Manlleu i Roda de Ter) i del Gironès (Girona). .
Vídeo d'una terrible pedregada a Matadepera, al Vallès Occidental. Alerta perquè les pedres són d'una mida prou grossa com per provocar alguns danys.
Més pedra. Glòria de Matadepera. @eltempsTV3 @meteocat pic.twitter.com/svnGgSLUdw
— MeteoMauri (@MeteoMauri) August 5, 2022
Arriba una forta tempesta a la ciutat de Barcelona. Alerta perquè caurà molta aigua en poca estona amb fortes ratxes de vent i fins i tot pot pedregar. Comença a ploure a la Meridiana tal com es pot veure en aquesta fotografia del periodista Antonio Baños:
Ja plou a la Meridiana. Ara sí que es pot donar per certa l'amenaça de pluja pic.twitter.com/8ZAcjx9BpH
— Antonio Baños (@antoniobanos_) August 5, 2022
Ara mateix, les zones més afectades per les fortes pluges, que venen acompanyades de calamarsa i fort vent, són la Catalunya central, així com el prelitoral i litoral de Barcelona i Girona.

Forta tempesta amb pedra i vent a la ciutat de Terrassa, al Vallès Occidental. Aquí podeu veure un vídeo on s'aprecia perfectament la intensitat de la precipitació que, durant una estona, refrescarà l'ambient a tot el Vallès. Aquest dissabte, però, tornen la forta calor i la xafogor insuportable.
Pedregada, a Terrassa.@meteocat @eltempsTV3 @TomasMolinaB pic.twitter.com/4bS1XnXBVk
— Marc Amposta Puig (@MarkAmposta) August 5, 2022
Falten pocs minuts perquè una tromba d'aigua arribi a la ciutat de Barcelona. De moment, les fortes tempestes cauen al Vallès, Bages i també arriben ja a la comarca del Maresme. Així plovia fa només uns minuts a l'estació de tren de Granollers. Vídeo de Guillem RS:
Davant les fortes ratxes de vent que acompanyen la pluja i les tempestes previstes per aquesta tarda a moltes comarques catalanes, Protecció Civil recomana a la ciutadania que eviti estar a l'exterior i, sobretot, agafar el cotxe en el moment en què la pluja sigui més intensa.
L'Estació Meteorològica Automàtica (EMA) de Puig Sesolles, situada a 1.668 metres d'altura, ha registrat una ratxa màxima de vent de 112,7 km/ associada a les fortes tempestes que cauen, ara mateix, sobre les comarques del nord-est de Catalunya, especialment sobre les de Barcelona i Girona.
Alerta per una forta tempesta que està a punt d'arribar a Sant Cugat del Vallès. Les ratxes de vent i el cel fosc fan recomanable posar-se a cobert perquè, d'aquí a pocs minuts, en caurà una de bona. Fins i tot pot pedregar. Aquí podeu veure un vídeo on s'ensuma clarament la forta tronada que està a punt d'arribar. Compte perquè el fort vent segurament trencarà les branques d'alguns arbres:
Ventades cada cop mes fortes a Sant Cugat #ElTempsTV3 @fans_de_neu @324cat @eltempsTV3 @comandotibidabo @TempsCatalunya @alexmegapc pic.twitter.com/vq1whqRdWq
— Ignasi Ventura (@ignasiventura94) August 5, 2022
Trombes d'aigua en punts del sud d'Osona, Bages (està a punt de caure una fortíssima tempesta a Manresa), Moianès, Vallès Oriental, Gironès i a la comarca de la Selva. Alerta els habitants del Vallès Occidental i del Maresme on, d'aquí a poca estona, hi arribaran les perilloses tempestes. Sobretot no aparqueu els cotxes a rieres o en zones inundables. Eviteu conduïr durant l'estona que durin les fortes tempestes i sobretot no tingueu la temptació de creuar cap riera que porti aigua perquè pot ser mortal. Aquí podeu veure on plou més fort ara mateix i com les tempestes van directes cap al Maresme i el Vallès Occidental:

Protecció Civil recorda a totes aquelles persones que es trobin a les zones afectades per les fortes pluges i el temps violent que han d'evitar els accessos a peu o amb vehicle a punts baixos, guals i rius, així com travessar rius, rieres o zones inundades. L'alerta continua activa i en les hores vinents es veuran pedregades, fortes pluges i vent.
La pluja amenaça els municipis del Vallès Oriental. En aquesta imatge, es pot veure la concentració dels núvols de tempesta, que estan ben carregats, sobre el cel de Santa Eulàlia de Ronçana.
Sobre el Vallès. #SantaEulàliadeRonçana @ajsantaeulalia @meteocat @eltempsTV3 pic.twitter.com/oGXa0DlNQq
— Dani Novo (@daninovosanchez) August 5, 2022
Més vídeos de les fortes pluges i tempestes que descarreguen a la comarca d'Osona. Així plou ara mateix a Tona:
Tona ara mateix #ElTempsTV3 pic.twitter.com/3NX1ZnM4yg
— Miquel Casellas (@miquelcasellas) August 5, 2022
Alerta a la Garriga, al Vallès Oriental, on s'està apropant una fortíssima tempesta. De moment ja hi bufen ratxes de vent molt fortes que són l'aperitiu del patac d'aigua que hi descarregarà durant els immediats minuts. Aquí podeu veure imatges del fort vent que ara mateix bufa en aquesta zona del Vallès Oriental:
Ara mateix, s'acosta tempesta a #laGarriga@Marti_Oliveras @meteorac1 @nestor_meteo @TomasMolinaB @eloicordomi @meteocat @eltempsTV3 @el9nou_vor @infovalles_votv @btveltemps @lagarrigacdv @PcLaGarriga @alfonsnic pic.twitter.com/irYN5iketU
— Ajuntament de la Garriga 🎗️ (@ajlagarriga) August 5, 2022
Així de carregat estava el cel a Aiguafreda a les quatre de la tarda d'aquest divendres, minuts abans que hi descarreguéssin fortes tempestes. Alerta durant les properes set o vuit hores perquè les tronades, violentes en molts casos, avancen de nord a sud. Aquí teniu aquesta fotografia de postal del cel amenaçador a Aiguafreda:
A les 16h des d'Aiguafreda, tres minuts abans d'arribar la tempesta que descarrega forta sobre l'Osona ara mateix.@eltempsTV3 @btveltemps @TomasMolinaB @MeteoMauri @meteocat pic.twitter.com/9lXTlygBIA
— AstroAmics (@astroamics) August 5, 2022
Aquesta és la situació a la carretera C-25, amb visibilitat reduïda a causa de la tempesta. Una usuària ha enregistrat com els ha enxampat la pluja i la pedra mentre conduïen de tornada a Osona.
Tornant x la C25 d'un calorós, assolellat i xafogós matí de 🏖️ a s'Agaro, en arribar a #Osona ens transporten
— Muntsa Badia i Vila (@Pescallunes75) August 5, 2022
m a "Mordor", on la temperatura passa de 34 a 18 graus. Llàstima de la pedra que acollona, però en sortir de Vic ja sap ploure "bé" 😃#contrastos@eltempsTV3 @meteorac1 pic.twitter.com/yQKZKHPtpK
Alerta els habitants del Moianès, Osona, Berguedà, la Selva, Gironès i el nord de l'Alt Urgell on cauen fortíssimes tempestes i pedregades. D'aquí a pocs minuts els patacs d'aigua amb festivals de llamps i trons afectaran el Vallès Oriental. Un consell: els que ens seguiu des del Vallès Oriental ja podeu córrer a tancar portes i finestres perquè, en breu, cauran tronades molt fortes. Si voleu saber on plou ara mateix cliqueu aquest enllaç i veureu les imatges del radar en directe.
L'avís de temporal violent arriba en un moment en què molta gent comença les vacances. Protecció Civil i Trànsit demanen molta precaució a la carretera i recorden alguns consells de seguretat bàsics en cas de trobar-se amb pluja.
- Moderar la velocitat
- Augmentar la distància de seguretat entre vehicles
- Molta prudència en les maniobres
Els patacs d'aigua s'acosten al Gironès. Aquest és el vídeo que ha gravat un usuari des de Montjuïc, a Girona:
La tempesta, a punt de descarregar sobre el Gironès. Vista de Montjuïc, a Girona@alexmegapc @AlfredRPico @Vakapiupiu @TomasMolinaB #ElTempsTV3 @MeteoBarrufet @angelgalanmont @RAM_meteo @meteocat @MeteoEmporda @meteopolita pic.twitter.com/KEBDS4Jzmc
— Мiquel Riera (@mrierapla) August 5, 2022
La tempesta, acompanyada de calamarsa, també arriba a Vic (Osona). Un usuari ha compartit un vídeo de la intensa pluja que descarrega al cor de Catalunya en aquests moments:
Plovent amb moltíssima intensitat al centre de #Vic @eltempsTV3. La tempesta va acompanyada de calamarsa! pic.twitter.com/IMDdhqrlXw
— Ferran Gil (@ferrangilm) August 5, 2022
Protecció Civil demana molta prudència i precaució davant l'avís de temps violent, el qual es concentra principalment a les comarques de Girona. En les pròximes hores s'espera que hi hagi pedra, fort vent, esclafits i tornados.
Avís de temps violent ⛈️ a les comarques de #Girona les properes hores
— Protecció civil (@emergenciescat) August 5, 2022
Hi pot haver pedra, fort vent, esclafits i tornados a causa de les tempestes
⚠️⚠️MOLTA PRECAUCIÓ ⚠️⚠️#inuncat pic.twitter.com/nnjhmEM7hd
Fortíssimes tempestes a la comarca d'Osona! Així ha començat a ploure a l'Esquirol on la tempesta serà molt forta els immediats minuts:
JA PLOU a l'Esquirol!#pluja #pedra #trons #tempesta @meteoosona @meteocat @ARAmeteo @eltempsTV3 pic.twitter.com/MCdYwAp21K
— Anna Mas Danés (@annapiu) August 5, 2022
🌩️ S'embolica la situació meteorològica a la comarca d'Osona on ara mateix cauen autèntiques trombes d'aigua i fortes pedregades. L'última imatge del radar mostra la virulència de les precipitacions que cauen al nord de les comarques de Barcelona i en algunes de Girona:

Més vídeos de les fortes tempestes que cauen a Catalunya. Ara mateix, festival de llamps i trons a la Vall d'en Bas, a la Garrotxa. Cau molta aigua però barrejada amb pedres. No us perdeu el vídeo on es veu la forta tempesta que rega els camps de panís (blat de moro):
Xàfec espectacular amb llamps i trons i alguna pedra a la #valldenbas
— Guillem (@agromenauer) August 5, 2022
Música celestial@alexmegapc @meteocat @MeteOIot @eltempsTV3 @alcantara_alb @ARAmeteo pic.twitter.com/BKuft4KsDB
🔴 Ens arriben imatges de les perilloses tempestes que afecten Catalunya. Un fort patac d'aigua amb pedra descarrega al centre de Bagà, al Berguedà tal com podeu veure en aquest vídeo:
Ara mateix al centre de #baga @meteocadi @MeteoPiri @meteocat @MeteoMauri @alexmegapc pic.twitter.com/jLtlhVIHxm
— Juan Pérez (@jpa_jperez) August 5, 2022
La previsió del temps d'ElNacional.cat anuncia una tarda de divendres amb fortíssimes tempestes i pedregades a mitja Catalunya. Si voleu saber tot el que passarà durant les immediates hores no us perdeu aquest vídeo:
☔ Vídeos dels danys provocats pel mal temps a Catalunya: alerta, arriben tempestes més violentes!
Arriben fortes tempestes i pedregades a Catalunya. Ara mateix està diluviant en molts punts del Ripollès, Garrotxa, Osona, Berguedà i també en alguns municipis de la comarca de la Selva. També ha plogut moltíssim a la Cerdanya. Alerta per possibles esclafits, tornados o mànegues. La pedra pot tenir una mida superior als dos centímetres de diàmetre i alerta per fortes ratxes de vent. Les tronades s'aniran generalitzant a moltes comarques de Barcelona i Girona durant la tarda i el vespre d'aquest divendres i, en molts casos, deixaran més de 20 litres per metre quadrat en només mitja hora.