El Barça té molta feina per fer i Joan Laporta serà un dels principals implicats en aquests propers mesos més que complicats al club blaugrana. Esportivament s'ha fet un decreixement molt gran i ara s'han d'aconseguir noves armes per retornar la il·lusió i tornar a guanyar títols.
Al Barça, més feina que mai
Xavi Hernández ha patit com mai en els últims partits després de veure com el seu equip ha fet aigües tant a la Lliga Santander com a l'Europa League. I la revolució continuarà amb encara més canvis. Sobretot la idea és aconseguir 100 milions d'euros en operacions de venda de futbolistes. Aquí és on Mateu Alemany, el director de futbol blaugrana, tindrà més feina que mai. Ja ha demostrat que sap fitxar; ara haurà de demostrar que sap vendre.
Ara no es pot parlar d'Erling Haaland ni de Robert Lewandowski, perquè el que realment ha de fer el Barça és vendre futbolistes de la seva plantilla. Des de dins del club tenen clar que per donar entrada a nous fitxatges, primer s'han de deixar marxar els futbolistes que tens dins de l'equip. Deixar sortir abans de donar entrada a nous jugadors.
100 milions en vendes de jugadors
I la feina del Barça serà treure un rendiment econòmic important de les vendes de futbolistes sobrers. La crítica situació financera que viu l'entitat culer obliga a vendre jugadors. I si són importants, millor.
Jugadors com Philippe Coutinho, Miralem Pjanic o Francisco Trincao no poden tornar a vestir la samarreta del Barça. I d'altres com Samuel Umtiti, Clément Lenglet, Òscar Mingueza, Neto Murara, Memphis Depay, Martin Braithwaite o Riqui Puig estan en la rampa de sortida. Entre tots ells, l'objectiu és arribar als 100 milions d'euros en vendes o cessions, i si pot ser, superar-los.
Després apareixen els casos de Sergiño Dest, Frenkie de Jong, Marc-André Ter Stegen, Pierre-Emerick Aubameyang o Nico González, que si arriba alguna oferta econòmicament interessant, es valoraria la venda. Tot i això, el Barça també tindrà més feina a banda de vendre i fitxar jugadors.
La millora econòmica del club passa per tancar un acord amb CVC, per la venda del 49% de Barça Studios i per arribar a més acords de patrocini. L'associació amb Spotify per a les properes temporades ha estat una bona manera de resoldre les primeres urgències, però la sagnia econòmica encara no ha acabat. Arriben uns mesos decisius al Barça.