Fernando Alonso i Aston Martin estan a poc més d'un mes de començar la seva tercera temporada plegats. La pel·lícula començava el 2023 semblant un somni, i és que l'asturià sumava 6 podis en els primers 8 Gran Premis, revifant així la il·lusió d'un pilot que, aparentment, estava fent una passa enrere amb el seu fitxatge cap a l'escuderia britànica.
Durant la campanya de 2022, Aston Martin estava per darrere d'Alpine, però el potencial de l'equip verd, sota l'abundància econòmica del paraigua de Lawrence Stroll, va explotar amb un inici de 2023 per al record. Al planeta F1, els canvis requereixen temps, però en el cas d'Aston Martin, en qüestió de tres mesos, va passar pràcticament del fons de la graella a lluitar per victòries. No obstant això, el 2024 va ser una decepció. El desenvolupament del cotxe va perdre el rumb sota les directrius de Dan Fallows i, per aquesta raó, la sortida de l'enginyer anglès no és altra cosa que una modificació més de la profunda reestructuració d'Aston Martin.
Andy Cowell, Enrico Cardile i, sobretot, Adrian Newey
2024 havia de ser un any gran per a Aston Martin. La firma venia de generar un impacte brutal i, en ple desenvolupament, necessitava seguir sembrant bons resultats. No obstant això, Fernando Alonso va anar perdent pistonada amb els grans i, de ser el cinquè cotxe, va passar a perdre's a la mitja taula.
Des de les altes esferes de la marca es va optar per donar-li la volta a l'estructura. Mike Krack, fins a finals de la darrera temporada CEO i Team Principal, va deixar el seu càrrec a Andy Cowell per passar a ser enginyer cap de pista. El luxemburguès seguirà sent la figura principal durant els caps de setmana. Per la seva part, del 2025 d'Aston Martin també destaca l'arribada d'Enrico Cardile, que des d'aquest mes de gener estarà al capdavant del disseny a la fàbrica. El de l'italià també és un nom important perquè és l'exdirector tècnic de xassís i aerodinàmica a Ferrari, però la incorporació de les incorporacions de l'equip anglès és, sens dubte, Adrian Newey.
Al llapis de Cardile per dissenyar el cotxe de 2026 se li unirà el denominat com el millor enginyer de la història de la Fórmula 1. Adrian Newey va tenir la recepta de l'èxit a la seva llibreta vermella durant l'hegemonia de Red Bull, i de cara al canvi de reglament de 2026, l'aerodinàmica serà un aspecte molt important. En aquest cas, Adrian Newey farà de director tècnic a partir del mes de març, formant amb Cardile un tàndem molt prometedor per al cos de l'AMR25 i, sobretot, per al de l'AMR26. Newey aconsellarà de cara al monoplaça de la pròxima temporada, però treballarà pràcticament de manera exclusiva per al de 2026.
Fernando Alonso, sobre les instal·lacions d'Aston Martin: "Probablement, les millors d'aquest esport ara mateix"
I a banda de les reputades noves cares d'Aston Martin, el més ressenyable de l'escuderia de Lawrence Stroll són les noves instal·lacions. El túnel de vent, en fase de calibració, permetrà la firma britànica equivocar-se més en el desenvolupament del cotxe, bàsicament, perquè provarà les noves peces en el també nou simulador. En cas de no apreciar millores en les prestacions del cotxe, els aerodinamistes podran treballar en noves peces sense témer al fracàs. Això sí, ajustar la correlació entre les dades del túnnel de vent i els de pista requereix el seu temps.
La fàbrica d'Aston Martin es correspon amb la projecció d'un equip que té el ple convenciment d'arribar al cim de la Fórmula 1. Fernando Alonso, per la seva part, s'ha mostrat meravellat amb les instal·lacions del seu equip en paraules per al pòdcast 'back at the base'. El d'Oviedo ha assegurat que "per a nosaltres encara continua sent una sorpresa cada cop que anem a Silverstone perquè hi ha un nou edifici o unes noves instal·lacions preparades per a nosaltres".
"Ha estat una sorpresa increïble veure que tot funciona a la perfecció des del primer dia. Probablement, siguin les millors instal·lacions d'aquest esport ara mateix. El futur és genial a l'equip. És molt atractiu per a tots venir i treballar a Aston Martin. Em sento un privilegiat i molt orgullós de formar part d'aquesta organització. Esperem poder convertir aviat aquestes instal·lacions i aquesta inversió en resultats els caps de setmana", va tancar Alonso.