Amb la presentació del nou AMR24, el monoplaça que pilotarà Fernando Alonso el 2024 sota els colors d'Aston Martin, ja executada el passat 12 de febrer, les expectatives estan pels núvols. Dan Fallows, principal artífex del "germà petit", de l'AMR23, el cotxe de l'any passat, ha aixecat la il·lusió i l'optimisme tant a l'equip de Silverstone com entre els més acèrrims aficionats al Nano, en assegurar que "Red Bull és absolutament assequible". I és que el nou bòlid verd, a diferència de l'anterior, està totalment dissenyat pels enginyers que van arribar procedents de Mercedes i Red Bull.
Els capitostos de la marca britànica estan realment esperançats i continuen alimentant el hype amb les seves declaracions. L'AMR24 és un nou concepte de monoplaça que, a priori, ha corregit les carències que es van fer visibles durant tot el 2023, i amb els alerons com a clau perquè el monoplaça rendeixi en tots els tipus de circuit. Tot això, en paraules dels mateixos tècnics i enginyers. Fernando Alonso, la principal carta d'Aston Martin per continuar collint podis, està molt il·lusionat i la temporada promet.
Aston Martin pendent de la decisió de Fernando Alonso
Tanmateix, i malgrat tota l'expectació generada per Aston Martin sota el ja famós lema hyperfocus, Fernando Alonso ha estat protagonista aquesta setmana per una situació que va més enllà de la presentació de l'AMR24, i que té a veure amb el seu futur en la Fórmula 1. En concret, per unes declaracions seves que han posat nerviós Lawrence Stroll en la que dona algunes pistes sobre el seu futur professional. Recordem que el bicampió del món finalitza la seva vinculació amb la marca britànica al final de la present temporada i no s'ha assegut a negociar una extensió de contracte.
Tot això, embolicat al terratrèmol provocat pel fitxatge de Lewis Hamilton per Ferrari, i que ha deixat buit en un dels seients més cobejats de la graella, el de Mercedes. Un fet que també ha paralitzat la decisió final de l'asturià, conscient que Toto Wolff està pensant en ell per substituir al de Stevenage i ajuntar-lo amb el seu gran amic George Russell. Fernando s'ha fixat una data per acabar de prendre el seu camí definitiu, el 21 d'abril, serà la clau per conèixer les intencions del pilot de 42 anys, que sempre han dit tenir energies per seguir malgrat la seva edat.
No obstant això, l'atapeït calendari del Gran Circ, que cada vegada introdueix més Grans Premis i, per tant, més viatges, provoca un gran desgast en el d'Oviedo. El 21 d'abril se celebrarà el Gran Premi de la Xina, en el traçat de Shangai, cita final de la gira asiàtica que portarà als pilots a Bahrain, Aràbia Saudita, Austràlia i Japó. Serà al final, just en el traçat xinès, quan Alonso prengui la seva decisió final, si seguir a Aston Martin, fitxar per Mercedes, en cas que arribi una oferta, o posar punt final a la seva llegendària carrera.
Alonso prendrà una decisió al final de la gira asiàtica
Una decisió de la qual estan molt pendents a Aston Martin i que tindrà molt a veure amb el rendiment que ofereixi l'AMR24 durant el transcurs de la temporada i si compleix amb les expectatives. "Em veig bé ara per ara, però després dels viatges matadors de l'Aràbia Saudita, Austràlia, el Japó i la Xina, m'asseuré amb mi mateix i diré si això val la pena, si en continuo un, dos anys més o el que sigui", va assegurar Fernando Alonso en declaracions recollides pel portal Crash.