El futur de Marc Márquez és una de les grans qüestions a resoldre des que va arribar Gresini. L'ilerdenc només ha firmat per un any, una decisió que obeeix a voler tenir la paella pel mànec a l'hora de decidir la seva següent destinació el 2025. Un any en què poden obrir-se moltes portes, però, al seu torn, en què es preveuen canvis importants a la graella, ja que només 7 dels actuals pilots, tenen el seu seient assegurat de cara al pròxim Mundial. A això, cal sumar-li l'ascens de Fermín Aldeguer, fitxat per Ducati.

Amb l'opció de seguir, sembla, en un equip privat i, per tant, satèl·lit, descartada, el '93' s'ha deixat estimar fora de Ducati. Les negociacions ja han començat i l'ilerdenc està pentinant el mercat a la recerca d'un nou equip que li doni empara, perquè el prestigi que dona pilotar per a una firma de fàbrica no hi ha res que l'iguali. Per aquesta mateixa raó, aquest any a Gresini només serà de transició, una temporada que servirà d'impuls per al més gran dels Márquez, amb la confiança recuperada i amb la seguretat de saber-se competitiu per lluitar per un nou títol.

Marc Marquez en la roda de premsa del GP de les Amèriques / Foto: Europa Press

Márquez descarta 3 marques per a 2025

El '93' és conscient de la dificultat de firmar l'any que ve, davant d'un mercat molt complicat. "Honestament, crec que el mercat serà més passional aquest any i portarà més temps firmar els contractes i totes les altres coses", va assegurar en unes declaracions al mitjà TNT Sports. Sigui com fora, l'octocampió del món no s'ha tancat portes, ja que com ell mateix va dir "Per a mi, totes les portes estan obertes", deixant-se estimar per aquells equips que estiguin interessats a incorporar-lo a les seves files.

Això sí, amb les seves declaracions, sembla que dona per perduda l'opció de firmar per Ducati, Yamaha o Aprilia: "Cada marca ja ha fitxat un pilot top. Ducati es va portar a Pecco Bagnaia, Yamaha ha renovat Fabio Quartararo i la pròxima serà Aprilia", va comentar Marc Márquez, deixant caure que els de Noale es decidiran o per Aleix Espargaró o per Maverick Viñales, i que en cap de les tres nomenades no tindrà lloc, malgrat haver dit que té totes les portes obertes, perquè no és veritat.

Marc Márquez i Pedro Acosta en roda de premsa / Foto: EFE

KTM, l'opció més probable

Curiosament, Marc Márquez, no va nomenar la seva antiga escuderia, Honda, que no està tenint una bona temporada, sent l'última en discòrdia. L'altra, KTM, que és la que apunta a incorporar l'ilerdenc de cara a l'any que ve, ja que ja ho van intentar per a 2024. Els austríacs tenen renovat Brad Binder fins a 2026 i Pedro Acosta pujarà l'equip oficial el 2025, però el '93' podria tenir cabuda en el GasGas, o MV Agusta, on comptarà amb la mateixa muntura que els pilots de fàbrica.

"La cosa és que, com més ràpid siguis a la pista, més portes se t'obriran. Aquest és el meu objectiu. Ara mateix estic en una posició diferent perquè ara m'estic divertint, em sento competitiu i vull continuar gaudint-ne. Estic obert a escoltar a tots", va concloure l'ilerdenc sense donar pistes sobre el seu futur. Mentre s'acaba de dilucidar quina serà la següent destinació del '93', plana sobre Jerez un dels Grans Premis més esperats de l'any, a la catedral del motociclisme, que augmenta, encara més, l'emoció d'aquest Mundial.