Ducati ha canviat la seva filosofia per comptar amb Marc Márquez. El fitxatge de l'any a MotoGP ha estat una autèntica bomba a la graella, no només per la magnitud i el caixet de les dues parts, sinó per la manera en què es va produir. El propi Márquez, en una entrevista concedida a Sky Sports, va revelar que "no m'ho esperava, no m'imaginava aquesta elecció".
Sigui com sigui, el boom mediàtic de Marc Márquez arribant a un acord per pilotar a Ducati Lenovo de cara a la temporada que ve augura moltes alegries per a ambdues parts. El de Cervera ve completant una temporada espectacular amb Gresini i torna a tenir aquell somriure de guanyador que l'ha dut a fer-se amb 8 Mundials en la seva carrera. Per aquesta raó, a partir de l'any que ve, a bord de la moto més competitiva de la competència, es pot esperar veure el '93' lluitant pel seu novè Mundial.
Marc Márquez, objectiu Rossi
Márquez, com Rossi, té 6 Mundials de la categoria reina al seu expedient, un a Moto2 i un a 125cc. L'italià, a banda d'haver sortit campió en aquestes categories, també en té un a 250 cc. No obstant això, si Marc Márquez aconsegueix conquerir el seu setè Mundial a MotoGP, es pot dir que superarà la llegenda Valentino Rossi.
Ambdós tindrien aleshores 9 Mundials, però Marc Márquez en tindria un de més a la categoria en què més difícil és sortir campió i, evidentment, en la més important. A més a més, Marc Márquez ha firmat amb Ducati Lenovo Team per 2 temporades i és molt probable que, si les coses van rodades, aquesta vinculació es prolongui.
El pilot català va ser preguntat per Speedweek si el que acaba de firmar podria ser el seu darrer contracte a MotoGP. Márquez, il·lusionat amb el nou pas en la seva carrera, va assegurar que "mai no se sap, no desitjo que ho sigui. Vull quedar-me més que aquests dos anys. Fins i tot dos anys després", explicava. Així doncs, en un hipotètic contracte que acabés per durar quatre anys, i si les lesions el respecten, Marc Márquez té temps d'igualar Rossi en Mundials i inclús superar-lo per acabar de dilapidar el debat de qui és millor de la història sobre una moto. A més a més, després d'una etapa daurada a Honda i de sobreposar-se a infinitat de lesions, seria molt poètic que el renaixement de Marc Márquez i la seva tornada a l'Olimp de les motos fos en una escuderia històrica com ho és Ducati.