Marc Márquez ha tornat. Està clar que el '93' ha deixat enrere el seu malson a Honda i cada vegada se l'ha vist més competitiu, una vegada s'ha adaptat per complet a la Desmosedici. De fet, malgrat haver-se menjat dos zeros, a Portimao i a Austin, l'octocampió del món ha registrat grans resultats i ja és tercer en la classificació general, havent collit més d'un podi en el transcurs dels cinc Grans Premis disputats fins ara, tant en l'esprint com en la cursa llarga.

Una irrupció que tothom esperava i que ha situat Ducati entre l'espasa i la paret. Perquè a la marca bolonyesa, ara, se li ha aparegut un 'beneït problema', i és que amb el seient de Pecco Bagnaia blindat fins a 2026, queda per dirimir qui l'acompanyarà a l'escuderia de Borgo Panigale a partir de la pròxima temporada. I quan tots els camins apuntaven a un Jorge Martín imparable, que està demostrant ser el més ràpid, i és l'actual líder de MotoGP, la irrupció de Márquez ha fet dubtar els italians.

Marc Márquez Gresini Racing / Foto: EFE
Marc Márquez celebrant un podi amb el Gresini Racing / Foto: EFE

La cruïlla de Marc Márquez

La decisió final s'ha anat demorant i segons les últimes informacions tot es resoldrà en el cap de setmana del 28 al 30 de juny, a la catedral del motociclisme d'Assen. En tot cas, si Ducati decideix apostar per Marc Márquez, la qual cosa suposarà l'adeu de Jorge Martín de la factoria de Borgo Panigale, el '93' podria haver de renunciar a diversos patrocinadors personals que xoquen frontalment amb els interessos de la marca bolonyesa, ja que, de fet, són competència directa.

El primer que va sortir a la palestra i la barrera del qual semblava infranquejable és Red Bull. Quan l'ilerdenc va decidir renunciar a la milionada que li oferien en Honda, per anar-se'n a una estructura satèl·lit com Gresini, es va recolzar en tots els seus espònsors, en especial en la marca de les begudes energètiques. El sacrifici per al tro de Cervera, en l'àmbit econòmic, va ser enorme, però l'octocampió del món ja està collint els seus fruits: "Cada vegada em diverteixo més pilotant i els resultats comencen a arribar", va dir dijous a Le Mans.

Pecco Bagnaia i Marc Márquez s'abracen en arribar al Parc Fermé en Jerez / Foto: Europa Press
Pecco Bagnaia i Marc Márquez s'abracen en arribar al Parc Fermé en Jerez / Foto: Europa Press

Els patrocinadors de Márquez als quals ha de renunciar per ser de Ducati

En l'horitzó de Márquez ja s'entreveu la possibilitat de convertir-se en pilot oficial de Ducati, allò que li ofereix les possibilitats més grans de tornar a convertir-se en campió del món, el seu veritable objectiu. No obstant això, en aquesta nova possible aventura del pilot de Cervera, de nou, es troba en una cruïlla econòmica. Els de Borgo Panigale tenen un acord amb Monster, per la qual cosa si Marc puja l'equip oficial, haurà de renunciar a la marca del toro vermell, ja que són competència directa.

Però no serà l'únic patrocinador al qual podria haver de renunciar el campió mundial. La primera és Samsung, que rivalitza directament amb Lenovo, el patrocinador principal de Ducati. També Allianz, competència d'Unipol, Oakley que rivalitza amb Carrera. Finalment, tenim a Estrella Galícia, patrocinador dels dos germans Márquez, i que entra en conflicte amb Contadi Castaldi. En resum, si el '93' vol córrer amb els colors de l'equip de Borgo Panigale, haurà de renunciar, o suspendre temporalment, el seu acord amb la majoria d'espònsors.