El mercat de pilots a la graella de MotoGP està totalment obert per a la pròxima temporada. Tot just uns quants pilots tenen el seu futur assegurat amb els seus actuals equips, però la resta haurà de buscar-se les castanyes si volen continuar en actiu en la categoria reina del motociclisme. Un dels màxims protagonistes, com ja ho va ser l'any passat, serà Marc Márquez, que només ha firmat un any pel Gresini, equip satèl·lit de Ducati.
Queden moltes incògnites per aclarir sobre la composició de la graella de la pròxima temporada, i hi havia un nom que sonava per emular el '93' i sortir de la seva escuderia, després d'un llarg temps a la recerca d'una nova aventura. Tanmateix, un dels dubtes per resoldre ja ha estat aclarit de manera oficial, i és que Fabio Quartararo continuarà sent al capdavant de Yamaha.
Fabio Quartararo es queda en Yamaha
Costa creure que tot un campió del món com el Diablo, que va tocar el cel en el campionat de 2021 amb la mateixa marca d'Iwata, hagi decidit renovar amb Yamaha després de les crítiques llançades cap al que continuarà sent el seu equip. Quartararo ha vist com la seva M1 no està al nivell de l'esperat, però, contra tot pronòstic, ha decidit donar-li una nova oportunitat.
Diuen que és perquè ha vist que la marca dels diapasons no és tan lluny de les Ducati i companyia com l'Honda. Però, la veritat és que la raó principal ha estat una de molt pes, en concret 12 'quilos'. 12 milions d'euros anuals és el que cobrarà Fabio Quartararo, fins a 2026, últim any amb la reglamentació actual de MotoGP, un sou que dobla el que percep el vigent campió del món Pecco Bagnaia.
Fabio will be in BLUE in 2025-2026 💙😍
— Monster Energy Yamaha MotoGP (@YamahaMotoGP) April 5, 2024
📰 https://t.co/vgPxcQtMY1#MonsterYamaha | #MotoGP | #FQ20 | #FabioQuartararo | #ElDiablo | #YamahaFactoryRacing | #RevsYourHeart | @FabioQ20 pic.twitter.com/3tvoVH5Vhk
Ducati i Aprilia es queden sense Quartararo
La realitat dels japonesos esportivament parlant, de moment, és molt dura, i és molt lluny de poder competir amb la resta de firmes, a excepció de l'Honda, pels llocs davanters. Tanmateix, l'equip de Lin Jarvis, no travessa per les mateixes dificultats quant a l'àmbit econòmic, així doncs, davant de la impossibilitat d'oferir un bon projecte esportiu, des de Yamaha l'han compensat amb una gran quantitat de diners, que han convençut Quartararo.
Tant a Ducati com a Aprilia seguien molt de prop la situació del francès, que es va deixar estimar per tota la graella per posar sobre avís Yamaha. Un fet que, d'altra banda, posava en perill la continuïtat tant d'Aleix Espargaró com de Maverick Viñales, ja que des de la marca de Noale volien aire fresc per posar a dalt de tot la seva firma, amb Jorge Martín també en l'horitzó.
Els de Borgo Panigale també van estar atents al francès, encara que amb menys afany que a Aprilia. Únicament s'aproximarien al francès en cas que quedés un lloc lliure en algun dels equips satèl·lit de Ducati, però cap d'ells no es podia permetre competir amb la capacitat econòmica dels nipons. Així doncs, Fabio Quartararo no serà rival directe de Márquez, almenys, de moment.