El que portava moltes setmanes en boca de tots es va acabar convertint en realitat el passat 15 de març. El FC Barcelona anunciava que finalment s'havia tancat l'acord de patrocini amb Spotify que vincularia el club i l'empresa sueca per a les pròximes temporades.

L'acord serà ratificat, o no, en Assemblea

D'aquesta forma, les negociacions que tants mesos havien tingut entre l'entitat barcelonista i el servei de subscripció d'àudio en streaming més popular del món van donar els seus fruits i, a partir de la temporada 2022/23, Spotify serà, segons el comunicat del club, el Main Partner -patrocinador principal- i l'Official Audio Streaming Partner - el patrocinador oficial de reproducció d'àudio - per a les properes quatre temporades.

Barça i Spotify, finalment junts / FC Barcelona

Tot i que falta que l'acord es ratifiqui en una Assemblea telemàtica, la primera de la història del club, que se celebrarà el proper 3 d'abril, ni Barça ni Spotify n'han fet públiques les xifres, que veuran la llum el mateix dia de la votació, per tal que els 4.478 compromissaris convocats tinguin al seu abast tota la informació.

Però Mundo Deportivo fa públiques avui algunes de les xifres que inclou aquest històric acord entre el Barça i la marca sueca. Sempre segons aquesta informació, el Barça ingressarà 57,5 milions d'euros anuals per tenir el logo de Spotify en la part frontal de les samarretes de joc del primer equip masculí i femení, mentre que per fer-ho en les d'entrenament, també d'ambdós equips, se n'ingressaran cinc més.

Spotify no tindrà dret a revendre cap actiu

Pel que fa a l'acord pels naming rights de l'estadi, que passarà a anomenar-se Spotify Camp Nou, suposarà un benefici de cinc milions d'euros més per temporada. Tot i que pugui semblar una xifra no massa elevada pel nom de l'estadi, cal recordar que durant bona part de l'acord el Camp Nou estarà en obres i l'equip, haurà de jugar a Montjuïc, com a mínim una temporada, el que farà que l'impacte mediàtic sigui menor per a Spotify.

Spotify posarà nom al Camp Nou / FC Barcelona

L'acord pels naming rights és per sis temporades, i quan s'acabi, l'empresa nòrdica podrà allargar-lo 15 anys més, i sempre segons el citat mitjà, els ingressos seran d'entre 15 i 20 milions anuals si així ho fan. A més, existeix un possible ingrés extra de 2,5 milions si es compleix una "bona praxis en l'activació del contracte", que es complirà si Spotify queda satisfet amb les sinergies previstes mentre duri l'acord.

Per últim, es destaca que tot i que els suecs van intentar negociar amb el Barça un possible dret de poder revendre certs actius com el patrocini de les samarretes en els últims dos anys de l'acord o els naming rights del Camp Nou, el Barça s'hi va oposar frontalment i es va acabar tancant l'acord sense cap opció de revenda.

 

Imatge principal: amb aquesta imatge va fer-se públic l'acord entre Barça i Spotify / FC Barcelona