Aquest diumenge, Barcelona ha sigut una de les múltiples ciutats que han acollit l'onzena edició de la Wings for Life World Run. Una cursa en què corredors i persones en cadira de rodes participen simultàniament a diversos llocs del món, amb l'objectiu de no ser atrapats pel Catcher-car. Un cotxe, el qual ha sigut virtual a Espanya, que va augmentant la seva velocitat, marcant la fi de la cursa per a aquells usuaris que atrapi, que enguany han sigut 265.818 participants. D'aquesta manera, no s'estableix una línia de meta estàtica i tothom pot participar independentment del seu nivell, col·laborant així en la cerca d'una cura per a la lesió de medul·la espinal.

Una iniciativa que ha recaptat 8.100.000 € i de la qual Adam Raga (Ulldecona, 1982) també és partícip gràcies a Red Bull i per la relació que té aquesta lesió amb els esportistes de motor. "Ens pot afectar a tots els esportistes que fem coses fora de la normalitat, arriscades", assenyala el pilot de trial en una entrevista concedida a ElNacional.cat a la base de l'Alinghi Red Bull Racing. Mentre que el guanyador d'Espanya ha sigut Finn Fargier, amb 30,6 quilòmetres, el montsianenc, tal com preveia, s'ha quedat en els cinc. El motiu és que no es trobava "en perfectes condicionspèr". 

Adam Raga posa davant port de Barcelona Red Bull Wings for Life / Foto: Miquel Muñoz
Adam Raga posa a la base d'Alinghi Red Bull Racing  / Foto: Miquel Muñoz

Adam Raga, immers en un any de canvis

El sis vegades campió del món de trial, quatre indoor i dos outdoor, va patir un cop dur el passat setembre quan TRRS va decidir prescindir d'ell de manera unilateral, tal com va explicar ell en un comunicat posterior al del seu acomiadament. "Va ser una gran decepció que deixessin de confiar en mi a TRRS, ja que vaig ser el pilot que va començar aquest projecte i vam posar la moto més amunt", lamenta Raga. Després de mesos d'incertesa, el 8 de gener Sherco Factory Trials Racing Team va anunciar la seva incorporació.

"De seguida, vaig veure que tenien interès en mi i em van acollir perfectament", explica el català, qui també agraeix poder comptar amb "una moto amb tant potencial", a més que confiïn en ell per a desenvolupar-la. Tot i això, reconeix que aquests primers mesos estan sent "difícils".

Adam Raga posa amb llauna de Red Bull Wings for Life / Foto: Miquel Muñoz
Adam Raga, campió d'Espanya en set ocasions / Foto: Miquel Muñoz

La prova de Suïssa, la primera que es perd

"Al final, Sherco és una moto que estava lluny de ser competitiva", admet Raga, qui, així i tot, celebra que "cada cop va millor, estem treballant perquè sigui competitiva". El pilot català, en la seva temporada de debut a la marca catalana, es troba actualment setè al Mundial d'X-Trial, el qual torna a estar dominat per Toni Bou. El pilot d'Honda està a un pas de guanyar el títol després de liderar la quarta prova de l'any, a Ginebra, Suïssa.

Una prova de la qual es va quedar fora Raga, per primer cop en dècades. Aquest any, la competició ha passat de tenir cinc pilots fixos a tres, una mesura amb la qual es buscava treure pilots espanyols per portar més convidats. "Està clar que a una Copa del Món han d'estar els millors pilots i no els escollits pel promotor.  La Federació Internacional ho ha permès i ha desvirtuat moltíssim el campionat d'X-Trial", reivindica Raga, qui ja ha mostrat el seu disgust per aquesta mesura i ha "posat en dubte que això sigui un Mundial".

Adam Raga Red Bull Wings for Life posant amb la gorra / Foto: Miquel Muñoz
Adam Raga, amb Barcelona de fons / Foto: Miquel Muñoz

Més enllà dels canvis duts a terme al trial indoor i del període d'adaptació a Sherco, el pilot d'Ulldecona ja té la mirada fixa en el seu següent repte: la primera prova del Mundial de TrialGP, el qual es durà a terme a Motegi, Japó, del 17 al 19 de maig. "Tinc 42 anys i estic competint contra nois de 20 anys, per mi és un hàndicap. No és gens fàcil, però és una motivació extra", assegura Adam Raga, qui haurà d'enfrontar-se a "pilots superforts i amb un nivell molt alt". Tot i això, es veu amb forces per "donar molta guerra" i complir el seu objectiu de "fer podis".

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!