L'arribada d'Adrian Newey a Aston Martin com a nou soci tècnic gerent està acaparant tota l'atenció del focus mediàtic. I és que no és estrany, el guru de l'aerodinàmica ha estat el creador d'alguns dels cotxes més dominants de la història de la Fórmula 1, entre ells el RB19, el monstre amb què Red Bull va piconar amb un 95,45% de victòries l'any 2023. Les xifres de l'enginyer britànic parlen per si soles: 220 curses guanyades, 12 títols mundials de constructors i 13 vegades en què un pilot ha alçat el mundial de F1 conduint una de les seves obres mestres. Ara, la seva arribada a Silverstone pot ser el salt de qualitat definitiu perquè l'equip de Lawrence Stroll es coroni a la màxima competició de l'automobilisme.
Adrian Newey's stats speak for themselves #F1 pic.twitter.com/WiVadINeOr
— En formula 1 (@F1) September 10, 2024
Newey arribarà a Aston Martin envoltat d'un equip d'enginyers
L'impacte que busca Aston Martin al seu monoplaça requerirà un equip de la confiança de Newey. És precisament per aquest motiu que, el més probable, és que l'enginyer anglès arribarà a Silverstone envoltat d'un equip afí. Així ho explica Toni Cuquerella a DAZN F1: "El lògic és que hagi sol·licitat la incorporació d'un equip afí, que pot ser entre els 10 o 15 enginyers, que treballin en sintonia amb ell i que assegurin que les coses es fan en la forma en la qual Newey vol".
De moment, a la fàbrica de l'equip anglès ja li esperen noms com el de Mike Krack (Team Principal), Dan Fallows (director tècnic) o Eric Blandin (director tècnic adjunt). Però la llista d'il·lustres no acaba allà, sinó que també s'incorporaran Andy Cowell com a director executiu del Grup d'Aston Martin, Bob Bell al càrrec de director executiu tècnic i Enrico Cardile al lloc de director tècnic en cap. Una selecció digna d'un all star de la Fórmula 1 que il·lusiona fins al menys creient, però que fa lliscar una pregunta: Hi haurà lloc per a tants galls al mateix galliner?
"És una cosa que succeeix gairebé sempre quan arriba un nou cap, que la gent que ja estava es veu un pèl desplaçada", explicava Cuquerella sobre unes tensions que no dubta que disminuiran quan tot es reorganitzi. "No és gens nou", concloïa l'enginyer de Gandia. Cal tenir en compte que dos nouvinguts com Bell i Cardile serien, en principi, per sobre de figures com les de Fallows i Blandin, que van ser els responsables de construir els dos últims cotxes per a l'escuderia britànica. Sens dubte, l'estancament de l'AMR24 ha portat ambdós tècnics a un segon pla a l'equip i donarà pas a cares noves que siguin capaces de tornar a portar Fernando Alonso i Lance Stroll a ser a sobre del podi.
Els cotxes d'Adrian Newey han guanyat un 20% de les curses de tota la història
Tornar a ser un equip que lluita per victòries no sembla una cosa forassenyada si tenim en compte que els 'monstres' creats per Newey han guanyat un 19,7% de les curses de tota la història de la Fórmula 1. Una dada que fica por als seus competidors, però que també posa pressió sobre les espatlles d'un equip que es reestructurarà amb fins a cinc directors tècnics repartits en tres direccions d'àrea: xassís, aerodinàmica, i rendiment.
A win every five races! 😵#F1 pic.twitter.com/E1aNbPZlaf
— En formula 1 (@F1) September 10, 2024
"Encara recordo quan Sir Frank Williams em va dir: "Ets la persona més competitiva al pitlane" i no m'ho vaig prendre bé", explicava Newey. Doncs bé, ha estat precisament aquesta competitivitat la que l'ha portat a redissenyar-se i a superar-se a ell mateix per crear els cotxes més dominants de la història sobre l'asfalt. Ara, li tocarà tornar a fer-ho una vegada més, però aquesta vegada serà enfundat en el color verd de l'equip Aston Martin per portar els de Silverstone a complir el gran objectiu de Lawrence Stroll des que va aterrar en la Fórmula 1: ser un equip guanyador.