Brillant cursa a MotorLand en el Gran Premi d'Aragó. Àlex Rins s'ha acabat imposant a la meta per davant d'un espectacular Àlex Márquez. El podi l'ha completat Joan Mir, i Maverick Viñales s'ha quedat a ben poc d'aconseguir la tercera posició.
Del Quartararo-Viñales...
Si a priori i amb la qualificació a la mà semblava que la lluita per la victòria estaria entre el líder del Mundial i poleman a Alcanyís, Fabio Quartararo, i el català Maverick Viñales, segon a la graella, ben aviat s'ha vist que els trets anirien per una altra banda. Tot i que Mav s'ha situat líder després de la sortida, ben poc ha trigat un fulgurant Àlex Rins a l'arrencada, que sortia 10è, a situar-se a roda del de Roses.
Quartararo, com un globus que s'ha anat desinflant durant tota la cursa, ha perdut les posicions capdavanters a les primeres de canvi. I la lluita per la victòria passava a ser cosa de Maverick, Rins i Mir.
... al Rins-Márquez
A aquest trident, però, a la desena volta, s'hi ha afegit el germà petit dels Márquez, que cursa que passa, cursa que es troba millor sobre l'Honda. Rins ja havia passat Viñales i liderava la cursa, i la lluita pel podi era entre Márquez i Mir.
A mesura que passaven les voltes es confirmava que les Yamaha dequeien el seu rendiment de manera sobtada. I d'aquesta situació s'han aprofitat els rivals d'un Maverick que també perdia ritme. Mir ha anat a buscar Rins i Márquez a Mir.
I aquesta situació de cursa s'ha mantingut fins que a la 18a volta Márquez ha passat Mir, s'ha situat segon, i ha lluitat fins a l'últim revolt per la victòria contra un sòlid Rins. El pilot barceloní ha acabat estrenant victòria particular i de Suzuki aquesta temporada. I el cerverí Àlex Márquez ha repetit segona posició, que també va aconseguir a Le Mans fa una setmana.
El podi finalment l'ha acabat completant Mir tot i que si la cursa hagués durat una volta més Viñales podria haver recuperat la posició de privilegi. A més, amb la tercera posició i els 16 punts aconseguits, el pilot mallorquí de Suzuki se situa com a nou líder del Campionat Mundial superant Quartararo, que finalment ha quedat 18è i fora dels punts.
GP d'Aragó de MotoGP
Pilot | Equip | Temps | |
---|---|---|---|
1 | Àlex Rins | Suzuki | 41'54,391 |
2 | Àlex Márquez | Honda | +0,263 |
3 | Joan Mir | Suzuki | +2,644 |
4 | Maverick Viñales | Yamaha | +2,880 |
5 | Takaaki Nakagami | Honda | +4,570 |
7 | Andrea Dovizioso | Ducati | +8,639 |
12 | Pol Espargaró | KTM | +13,689 |
13 | Aleix Espargaró | Aprilia | +14,598 |
14 | Iker Lecuona | KTM | +15,291 |
18 | Fabio Quartararo | Yamaha | +21,498 |
20 | Tito Rabat | Ducati | +25,558 |
Classificació Mundial de Pilots de MotoGP
Pilot | Equip | Punts | |
---|---|---|---|
1 | Joan Mir | Suzuki | 121 |
2 | Fabio Quartararo | Yamaha | 115 |
3 | Maverick Viñales | Yamaha | 109 |
4 | Andrea Dovizioso | Ducati | 106 |
5 | Takaaki Nakagami | Honda | 92 |
7 | Àlex Rins | Suzuki | 85 |
9 | Pol Espargaró | KTM | 77 |
12 | Àlex Márquez | Honda | 67 |
14 | Valentino Rossi | Yamaha | 58 |
17 | Aleix Espargaró | Aprilia | 27 |
19 | Iker Lecuona | KTM | 20 |
22 | Tito Rabat | Ducati | 8 |
24 | Marc Márquez | Honda | 0 |