Vinícius Júnior ni va sentir ni va veure els suposats crits racistes que li haurien cridat dos seguidors del Barça en el partit del Clàssic, jugat el 30 d’octubre de 2023 a l’Estadi Montjuïc. És, de forma simple i resumida, els motius exposats per la titular del jutjat d’instrucció 18 de Barcelona per decretar l’arxivament de la investigació contra els dos seguidors blaugranes, denunciats per delicte d’odi per insultar el davanter del Real Madrid, segons han informat fonts jurídiques a ElNacional.cat aquest dijous. En la resolució, la magistrada Carmen García Martínez, comparteix el criteri de la fiscal de la secció de delictes d’odi, que “no tot el que desborda la llibertat d’expressió és punible”. La jutgessa cita recents resolucions del Tribunal Suprem i jurisprudència, que exigeixen que ha d’haver-hi una afectació a la dignitat de la persona o al col·lectiu que representa, una reiteració dels fets i un efecte públic perquè pugui ser considerat delicte.

A més, la fiscal Marta Glória Català i la magistrada Carmen García comparteixen que no està clara l’autoria del delicte. Un dels acusats va assegurar que va cridar mucho morro i no puto mono a Vinícius. I, la magistrada, en la resolució, hi afegeix que el jugador no va sentir els crits racistes i que posteriorment li van ensenyar un vídeo, però aquest no tenia so, i només es podia llegir o interpretar el que deia la persona. Per això, la jutgessa de Barcelona descarta seguir la via penal, a la qual -sosté- cal recórrer en última instància i "quan es posa en perill la convivència". Els Mossos van aportar la investigació al jutjat, on també es va identificar un menor d'edat, derivat a la Fiscalia de Menors.

Recurs del Real Madrid i La Liga

Tot i la poca base dels fets denunciats, les acusacions en nom de Vinícius, el Real Madrid i La Liga ja han anunciat que  han presentat un recurs a l’Audiència de Barcelona perquè ordeni reobrir la investigació i enviar a judici els dos seguidors per un delicte contra la integritat moral del brasiler.

No és la primera vegada que el jugador del club madrileny denuncia haver rebut insults racistes per part de diferents aficionats de clubs espanyols. Un comportament que s'amplifica perquè Vinícius és considerat un futbolista polèmic i un provocador als camps de futbol rivals.

De la via penal a l’administrativa

En la resolució, la titular del jutjat d’instrucció 18 de Barcelona també aposta perquè el comportament dels aficionats sigui examinat per si han de rebre una sanció administrativa. I, tal com li va proposar la fiscal, dedueix testimoniatge del cas i el remet a l'Oficina d'Igualtat de Tracte i No Discriminació per si  considera que la seva actuació ha de ser multada.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!