El 10 de març està a la cantonada i és el moment que tots estan esperant, l'inici del Mundial de MotoGP 2024. Un campionat que comptarà amb un fet insòlit, per primera vegada, Marc Márquez no competirà sota els colors d'Honda i ho farà amb els del Gresini Racing, igual com el seu germà Álex Márquez. Un moviment que obeeix a un necessari canvi d'aires per a l'octocampió del món, que després de diverses temporades nefastes, tant d'ell com a pilot, com de la marca japonesa, va estar sospesant la possibilitat d'una retirada.

Així doncs, el fitxatge de l'ilerdenc per l'equip de Faenza, és una última oportunitat per a ell mateix, per tornar a sentir-se pilot i divertir-se a sobre d'una moto, després dels grans sacrificis que ha hagut de fer amb les seves operacions. Si això no passa, Marc, deixarà el motociclisme professional. No obstant això, existeix un últim halo d'esperança per a ell, anomenat Ducati. I és que la moto que tindrà a Gresini, serà de la fàbrica de Borgo Panigale, un fet que ha suposat que els grans experts hagin tornat a situar-lo com un dels favorits a conquerir el seu setè entorxat de la categoria reina, malgrat competir amb una moto satèl·lit.

Marc Márquez, concentrat en el 'box' de Gresini / Foto: Europa Press

Marc Márquez "ja està aquí"

Les primeres sensacions en els tests de Sepang no van ser les millors, ni feien presagiar el que apunten els experts. De fet, el de Cervera prefereix mantenir un perfil baix, per no generar massa expectatives. Ha estat el propi '93' el que ha rebutjat parlar de grans objectius més enllà de "continuar progressant", i és que li està costant adaptar-se a la Desmosedici GP23, i treure's els 'vicis' que tenia quan pilotava l'Honda. Unes manies que ha anat adquirint al llarg de la seva etapa a la marca de l'ala daurada, però que no serveixen per a una moto molt diferent.

No obstant això, es van veure brots verds durant l'última jornada en el circuit malai. L'ilerdenc va tenir problemes el seu primer dia, encara que van ser tècnics i externs a ell. Durant el segon va anar millorant en el seu ritme, i se sentia igual a la resta de pilots de la mateixa factoria. El seu gran compte pendent, el time attack, aquí el '93' no acaba de trobar-li el punt a la moto quan va en volta llançada. Tanmateix, va acabar el sisè a la taula de temps dels esmentats tests, a mig segon del líder, Pecco Bagnaia.

Pecco Bagnaia en els tests oficials de Sepang / Foto: EFE

Márquez es va apropant a cap de cursa, i encara tindrà una última oportunitat abans del debut, també a Qatar, durant el 19 i el 20 de febrer, per continuar adaptant-se. Ja ho avisava Jorge Martín al terme dels primers tests, "ja està aquí". Unes paraules amb què responia a aquest 'perfil baix' que busca l'ilerdenc per volar alt a lo bajini. I és que amb la qualitat de Marc Márquez a cavall d'una moto, ningú no dubta que el de Cervera estarà lluitant pels primers llocs, malgrat les seves paraules.

L'as a la màniga de Márquez

I és que aquesta intenció de no generar massa expectatives respon a una estratègia de Marc Márquez, que guarda un as a la màniga, com a bon mag que és en el seu ofici. Perquè més sap el diable per vell, que per diable, i Márquez té una dilatada experiència en la categoria reina del motociclisme. Més enllà de la diferència de motor entre la Desmosedici GP23 i la GP24, o l'aerodinàmica, en ambdues motos la Ducati d'aquest any avantatja a la de la temporada anterior, cal tenir més factors en compte, i allà el '93', guanya punts.

Jorge Martín, en el primer entrenament oficial de la temporada 2024 de MotoGP / Foto: Europa Press

El pilotatge, per descomptat, és, o hauria de ser-ho, el principal motiu pel qual es guanyen curses, però també cal tenir en compte factors externs, com els pneumàtics, i si no que li ho diguin a Jorge Martín. Sigui com fos, aprendre a gestionar els compostos fabricats per Michelín és una de les claus per estar sempre a dalt i en això Marc és un dels millors. "Alguns pilots, com Marc Márquez, com a campió que és, sap transmetre molt bé cert tipus de feedback [...] Tanmateix, també hi ha pilots que tendeixen a estressar més els pneumàtics", va dir Piero Taramasso, màxim responsable de Michelin en MotoGP.

En aquest aspecte, la Desmosedici GP24, la moto oficial, és cert, és més potent i més ràpida, però, per contra, crema més de pressa les gomes, a més que els seus pilots, amb el seu estil de pilotatge, també fan que es degradin abans. No obstant això, la muntura de Marc, tendeix a reaccionar millor davant d'aquest fet, a més de la saviesa que té l'ilerdenc, que sap gestionar-lo de forma impecable, així, espera poder posar-se per davant dels seus màxims rivals en la lluita pel títol.