Final de la temporada 2024 i moment per mirar a la 2025. Serà un nou curs amb moltíssims canvis i també ple d'incògnites. Tres pilots nous que debuten a MotoGP, mentre que hi ha nou canvis d'equip i deu pilots que es mantenen. Però després del títol aconseguit per Jorge Martín, el seu primer a la categoria reina, el nom propi d'aquesta temporada que arriba serà novament el de Marc Márquez, però aquesta vegada amb més força perquè per fi s'estrena amb el Ducati Lenovo Team, l'equip de fàbrica de la marca italiana, i segurament ja tenint la millor moto de la graella.
Jorge Martín, el rival a batre, i els focus posats en Marc Márquez
Aquesta temporada 2024 ha estat increïble per la igualtat. El títol s'ha acabat decidint en l'últim cap de setmana de competició, al Circuit de Barcelona-Catalunya. Un curs amb l'aparició de fins a quatre grans aspirants al títol, tenint Jorge Martín i Pecco Bagnaia lluitant fins al final, però també amb les intervencions de Marc Márquez i Enea Bastianini per donar una mica d'alegria.
El més fort en els moments clau ha estat Martín, que ha pilotat com ningú la Ducati Desmosedici GP24 de l'equip Prima Pramac Racing, el satèl·lit de Ducati. Bagnaia, que havia aconseguit els títols del 2022 i del 2023, s'ha hagut de conformar amb la segona posició. Però Marc Márquez, anant de menys a més i competint amb una moto bastant inferior a la dels seus rivals directes, ja ha donat molt bones sensacions amb la moto italiana i ha deixat clar que tot i la seva veterania encara està per guanyar Mundials de MotoGP.
Molts canvis i moltes incògnites a MotoGP
I aquesta propera temporada sembla que serà igualment molt emocionant, però encara hi haurà més incògnites. Sobretot perquè hi haurà canvis importants en els equips, com el Pramac que ha deixat el paraigües de Ducati i a partir d'ara formarà part de l'estructura de Yamaha, però també perquè hi han hagut moviments de treballadors i pilots entre els diferents equips. Marc Márquez, Jorge Martín, Maverick Viñales, Pedro Acosta, Enea Bastianini, Marco Bezzecchi, Franco Morbidelli, Jack Miller i Miguel Oliveira ja no lluiran els mateixos colors que aquesta temporada 2024. I Fermín Aldeguer, Ai Ogura i Somkiat Chantra pugen de Moto2 i debutaran a la categoria reina.
Millores per a Márquez i Acosta, ja als equips de fàbrica, però incertesa absoluta sobre el rendiment de Martín a Aprilia o de Viñales i Bastianini a l'equip satèl·lit de KTM. També a saber què podrà fer Fabio Di Giannantonio a l'equip independent de Ducati però amb la millor moto de totes, la mateixa que Márquez i Bagnaia. Molt camí per recórrer, però aquest proper dimarts 19 de novembre els pilots ja faran el primer tast de les seves futures motos i pilotaran amb el seus nous equips.
Graella de MotoGP 2025
Equips | Constructors | Pilots |
---|---|---|
Equips de fàbrica | ||
Aprilia Racing | Aprilia | Jorge Martín |
Marco Bezzecchi | ||
Ducati Lenovo Team | Ducati | Marc Márquez |
Pecco Bagnaia | ||
Honda Racing Corporation | Honda | Joan Mir |
Luca Marini | ||
Red Bull KTM Factory Racing | KTM | Pedro Acosta |
Brad Binder | ||
Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | Àlex Rins |
Fabio Quartararo | ||
Equips independents | ||
Trackhouse Racing MotoGP | Aprilia | Raúl Fernández |
Ai Ogura | ||
Pertamina Enduro VR46 Racing Team | Ducati | Franco Morbidelli |
Fabio Di Giannantonio* | ||
Gresini Racing MotoGP | Ducati | Àlex Márquez |
Fermín Aldeguer | ||
LCR Honda Castrol | Honda | Johann Zarco |
LCR Honda IDEMITSU | Honda | Somkiat Chantra |
Red Bull KTM Tech3 | KTM | Maverick Viñales |
Enea Bastianini | ||
Prima Pramac Racing | Yamaha | Jack Miller |
Miguel Oliveira |