Una de les grans decepcions del Mundial de Fórmula 1 del 2024 està sent Aston Martin. L'escuderia britànica, que el 2023 va firmar un espectacular primer tram d'any, s'ha anat diluint, com un glaçó de gel al desert, fins a veure's a la zona mig baixa de la classificació, deixant el somni de la 33 de Fernando Alonso en un impossible. És per això que des de fa setmanes en l'entorn d'Aston Martin només es parla del 2025, quan encara falten 10 Grans Premis del 2024 per disputar-se.

És per això que Mike Krack, director d'Aston Martin, ha volgut destacar com d'important que serà el segon tram de l'actual temporada, mesos en els quals cal treballar dur per tornar a la zona alta de la graella. "Sincerament, tots esperàvem més. Sabíem que teníem certa diferència amb els cotxes de davant i com és difícil de reduir. Encara no ho hem aconseguit i fins que no ho aconseguim, no podem estar contents", ha començat analitzant Krack, en una entrevista publicada al web oficial d'Aston Martin. "Les actualitzacions que instal·lem a Hongria estan funcionant. No es tracta només de fer que el cotxe sigui més ràpid durant la resta de la temporada, sinó també de saber que entenem la nostra plataforma i sabem com desenvolupar-la. Sabem que les actualitzacions funcionen, així que no estem perduts. Si les actualitzacions no haguessin funcionat, llavors estaríem perduts, perquè això implicaria que no enteníem gaire bé el nostre cotxe," ha afegit Krack amb rotunditat.

Mike Krack Aston Martin / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla
Mike Krack, director d'Aston Martin / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

Els enginyers d'Aston Martin veuen la llum

Per al director d'Aston Martin, la bona acollida de les actualitzacions de l'últim Gran Premi, a Hongria, són una glopada d'oxigen, el camí a seguir, després de mesos en què les actualitzacions no acaben de funcionar. "Estàvem preocupats perquè la nostra actualització prèvia a Hongria no va donar els resultats que esperàvem, però com aquestes últimes actualitzacions sí que funcionen, tinc la confiança de dir que anem en la direcció correcta. Hem adoptat un nou enfocament amb el cotxe i ara estem progressant. Des del punt de vista de l'enginyeria, veig la llum. Confio en la nostra enginyeria, en el nostre desenvolupament del rendiment, en el nostre desenvolupament aerodinàmic. Som al camí correcte i tindrem una millor segona meitat de temporada. Normalment, no soc tan atrevit amb les declaracions, però sabem el que tenim", ha manifestat Mike Krack. "En el passat, les actualitzacions tendien a funcionar immediatament. Les decepcions eren poc freqüents. Ara, en particular amb els pisos, perquè ara estan tan a prop del terra i són tan inestables, que no és segur que els instal·lis i funcionin immediatament. Ho veiem a tot el pàdoc: nosaltres, Ferrari, Red Bull, lluitant per millorar el rendiment; altres equips -McLaren, Mercedes- estan fent grans passos. Realment no és fàcil entendre el que està passant. Afortunadament, sabem que les nostres últimes actualitzacions funcionen com s'espera", ha afegit.

Fernando Alonso Situació|Llançament Stroll Aston Martin / Foto: Europa Press - Florent Gooden
Fernando Alonso i Lance Stroll, pilots d'Aston Martin / Foto: Europa Press - Florent Gooden

Lloances a Alonso i Stroll i en espera de la bomba Newey

Mike Krack ha aprofitat l'entrevista per posar de relleu a la dupla de pilots d'Aston Martin, format per Fernando Alonso i Lance Stroll, que la temporada que ve segurán a l'equip. Tant Lance com Fernando han pilotat de forma excel·lent aquesta temporada en un cotxe que ha estat difícil de pilotar. Tenim dos pilots de talla mundial; hem de donar-los un cotxe millor, i ho farem perquè tenim un equip de talla mundial. Si els donem a Lance i a Fernando les eines, ho aconseguiran. Hem passat uns mesos frustrants i, de tant en tant, tant Lance com Fernando han expressat públicament les seves frustracions. No m'importa, però crec que hem de protegir-los", ha declarat Krack.

Per acabar, el director d'Aston Martin s'ha referit a un dels grans rumors de les últimes setmanes, el fitxatge de l'enginyer Adrian Newey, que deixa Red Bull, per part d'Aston Martin. "Hem anunciat la incorporació de diversos nous membres a l'equip directiu durant els últims mesos i, cada vegada que arriba algú nou, em fan la mateixa pregunta. Continuarem buscant personal, perquè potser hi haurà algú més que pugui fer-nos millors.