El projecte d'Aston Martin s'ha anat desinflant amb el pas de les curses. L'afició es va deixar emportar per la il·lusió, per les dades dels tests previs a l'inici de la temporada, pels resultats dels primers Grans Premis, pels dos segons lloc que havien deixat Fernando Alonso amb la mel als llavis, amb l'or a tocar. Tot això s'ha esvaït en un tres i no res. L'escuderia britànica va de capa caiguda i Singapur era l'última esperança per a seguir confiant. Els carrers de Marina Bay, però, van presenciar el pitjor resultat d'Alonso en tota la temporada. 

Marina Bay, punt d'inflexió per a Aston Martin

La temporada va començar de la millor manera possible. Semblava una fantasia: després de 20 anys a la Fórmula 1, Fernando Alonso havia recuperat la seva millor versió. Els últims anys de la seva vida professional no havien estat gens fàcils, però, per fi, tornava a estar al volant d'un cotxe amb potencial per fer coses importants i, sobretot, per mirar de guanyar curses. La 33 estava més a prop que mai, era un dels pocs cotxes que havia aconseguit apropar-se als Red Bull i havia intentat lluitar de tu a tu amb ells. Malgrat això, les coses no han anat com havien d'anar. La resta d'equips, que van arrancar amb un rendiment qüestionable, els han avançat per la dreta en qüestions d'evolució i el projecte d'Aston Martin s'ha diluït i ha quedat en, pràcticament, el no-res. 

Fernado Alonso després del GP de Singapur / Foto: GTRES

Tot anava sobre rodes: sis podis en les vuit primeres curses. Fernando Alonso era el tercer pilot en la classificació del Mundial, un lloc privilegiat on feia anys que no el veiem, i Aston Martin la segona millor fàbrica només per darrere dels imbatibles Red Bull. Al Canadà, tot es va començar a torçar. El rendiment del cotxe va començar a ser molt irregular, tot i que hi havia algun brot verd que convidava a seguir confiant. Singapur els va arrancar tots d'arrel. Era un Gran Premi especial, un circuit de càrrega aerodinàmica molt favorable a l'Aston Martin. Alonso, en canvi, va aconseguir el pitjor resultat de la temporada: per primera vegada en tot l'any, no va arribar a sumar punts. Què passa a Aston Martin?

Fernando Alonso, limitat per la manca d'evolució

La resposta és clara: l'Aston Martin és un dels cotxes que menys ha evolucionat en tot l'any. La fàbrica britànica va iniciar un procés de reconstrucció durant aquest passat hivern. Van arribar moltes cares noves a Silverstone, on hi ha la base de l'equip, i van aconseguir plantar-se a la primera cursa de l'any amb el segon millor cotxe de la graella. Altres fàbriques històriques, com ara Mercedes i Ferrari, van deixar molt a desitjar en aquell inici de curs. La diferència, però, és que de seguida es van posar en marxa per a treballar en l'evolució dels seus cotxes. A Ferrari, per exemple, van accelerar el procés i, després de només un mes, ja tenien tot el que Carlos Sainz i Charles Leclerc havien posat a la llista de desitjos. Mercedes tampoc va trigar a canviar radicalment el concepte a què s'havien aferrat per apropar-se al de l'invencible Red Bull. Fins i tot McLaren està mostrant un rendiment espectacular.

Carlos Sainz i l'evolució de Ferrari van aconseguir la victòria al GP de Singapur / Foto: Europa Press

A Aston Martin, en canvi, les evolucions han arribat tard i malament. El mateix Alonso ha posat el crit al cel en més d'una ocasió en veure que el seu equip és dels que menys apareix a la llista de modificacions de cada Gran Premi. Des d'Aston Martin demanen paciència. "Portem 18 mesos al mateix camí de desenvolupament. La nostra filosofia realment no han canviat. Encara portarem noves peces a la pista des d'ara fins a finals d'any", va assegurar Tom Mcullough, el responsable de rendiment, després del GP de Singapur. Per a ell, l'objectiu és clar: "L'objectiu és intentar tornar al segon lloc al campionat de constructors, és un objectiu molt brau, contra rivals realment durs". S'hauran de posar les piles, perquè Alonso no va acabar la cursa gens content: "Aquest cotxe és inconduïble".