El gran inici de temporada que va firmar Fernando Alonso, collint sis podis en 8 curses, va despertar la il·lusió entre els més acèrrims aficionats del pilot espanyol. El d'Oviedo va sorprendre a tot el món en fitxar per un Aston Martin que la campanya anterior havia estat un dels pitjors equips del mundial de Fórmula 1, no obstant això, Lawrence Stroll - propietari de l'escuderia - va saber seduir l'asturià amb un gran projecte. I no ha defraudat. En els primers Grans Premis vam poder veure el millor Alonso, delectant de nou els fans d'aquest espectacular esport.

El cert és que els resultats aconseguits pel veterà pilot eren totalment inesperats quan va decidir firmar per la marca britànica. Si bé és cert que el projecte era de cara al futur, ningú no s'esperava que Alonso pogués pujar al podi de manera tan immediata i fins i tot arribar a coquetejar amb la victòria número 33 de la seva cursa, que ja s'ha convertit fins i tot en un mem. Tanmateix, el rendiment de l'AMR23 en l'últim tram de temporada, abans de l'aturada estiuenca, ha patit una davallada sobtada, però a Aston Martin ja treballen per mitigar-lo.

Fernando Alonso amb el polze cap a dalt / Foto: Europa Press

Aston Martin prepara una peça especial per a Fernando Alonso

El mateix Mike Krack, cap d'equip d'Aston Martin, va reconèixer que han tardat diversos caps de setmana a entendre per què va passar aquesta davallada de rendiment de l'AMR23, que va impedir a Fernando Alonso continuar aconseguint podis, o si més no, ser a prop dels llocs davanters.

"Vam fer un canvi a començaments de temporada i no vam anticipar que tingués algun dels efectes secundaris que va tenir. No va ser fins després de diverses curses en diferents tipus de circuits que ens vam adonar de com estava influint al cotxe", va assegurar Krack, abans d'afegir que no s'esperaven tan bons resultats: "Esdeveniments com Mònaco i el Canadà van ser atípics i van emmascarar les debilitats".

Mike Krack parlant en el Gran Premi d'Austràlia / Foto: Europa Press

No obstant això, Fernando Alonso es manté sent el líder de la 'lliga dels mortals', és a dir, en tercera posició en el mundial, només per darrere dels dos Red Bull, Max Verstappen - líder intractable - i Checo Pérez. Però a Aston Martin volen solucionar els problemes i tornar a veure el seu pilot pujar al podi, per la qual cosa ja estan treballant de cara a la tornada als circuits. El Gran Premi de Singapur en Marina Bay, el 17 de setembre, és la data assenyalada al calendari per a l'asturià. Allà serà quan el seu equip l'introdueixi un nou aleró davanter especial, que només serà utilitzat en aquest traçat.

Optimisme de cara al futur

De fet, ja estan treballant en el desenvolupament del cotxe de 2024, on, gràcies al gran salt de qualitat que han donat aquesta temporada, ja se'ls inclou en la travessa per lluitar pel mundial de la temporada que ve. A Aston Martin són molt optimistes respecte a això: "És el començament d'una cosa especial el que estem vivint ara mateix. Hem anunciat el nostre acord amb Honda a partir de 2026, que és gran pas per al futur i significa que podrem explotar totes les àrees tècniques del monoplaça," va assegurar el cap d'equip de l'escuderia britànica.

Fernando Alonso somrient / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

A Aston Martin ja estan pensant en un futur amb Fernando Alonso sent un assidu dels podis, i fent-se amb la 33, la 34, etc. i un tercer mundial més que merescut per al d'Oviedo. Abans, hauran de finalitzar aquesta temporada de la millor manera possible i treballar per retallar les abismals diferències amb Red Bull. Marina Bay pot ser una bona pedra de toc.