És la primera gran prova de foc per a l'Aston Martin de Fernando Alonso i Lance Stroll. El pilot asturià ha generat una gran expectació després del seu fitxatge per la marca anglesa i el seu gran inici de campanya. En els tres primers grans premis de la temporada ha trepitjat podi. En tots ells ha aconseguit una tercera posició que ningú no s'esperava.
L'il·lusionant inici del Nano, ha fet somiar els seus més acèrrims aficionats amb la famosa victòria número 33. De fet, algunes veus expertes han augurat "sorpreses" a la Fórmula 1, que es podrien entendre com un sorpasso als Red Bull, significant això el tercer mundial del pilot espanyol.
La llarga recta de Bakú, el punt feble de l'AMR23
Ara per ara, l'AMR23 ha demostrat ser un cotxe molt versàtil. Un monoplaça molt equilibrat que ha respost en tres circuits molt diferents: Bahrain, Aràbia Saudita i Austràlia. És cert que, durant el transcurs de les tres curses, els pilots rivals de Fernando van cometre errors, però és que l'asturià sap aprofitar molt bé les oportunitats i és un dels millors pilots, si no el millor, de la graella.
Si li afegim les qualitats d'Alonso, que tots sabem, a un bon cotxe, que funciona i que és fiable, la suma és molt bona. No obstant això, com tot, existeixen carències que llasten al monoplaça del d'Oviedo i de Stroll. Es tracta de la velocitat punta de l'AMR23, un gran llast en les rectes llargues.
I, precisament, el circuit de Bakú té l'honor de tenir la recta més llarga en la Fórmula 1, de 2,1 quilòmetres de distància. Allà és on més pateix el monoplaça d'Aston Martin, així doncs, Alonso i Stroll hauran de maximitzar bé les virtuts del seu cotxe, que són moltes, i intentar reduir al màxim els defectes.
Fernando Alonso, optimista
Però els mecànics de l'escuderia del Regne Unit també estan treballant a preu fet per solucionar aquest gran deu de l'AMR23. I serà a Bakú on es posi a prova el primer paquet de millores per a l'equip verd. Precisament, per pal·liar aquest problema de velocitat a les rectes.
Aston Martin ha introduït al seu monoplaça un nou aleró posterior per millorar el DRS i que, d'aquesta manera, augmenti la velocitat punta en aquesta eterna recta i pugui millorar les seves prestacions. Fernando, en una entrevista concedida a Marca, es mostrava optimista sobre les millores: "Aquí no tenim gaires més novetats que l'aleró posterior de baixa càrrega aerodinàmica. Cal buscar un bon balanç, però sobretot tenir velocitat en les rectes. Espero que aquesta ala ens ajudi. Per fi va arribar. En corba lenta anem bé i aquí hi ha corbes lentes".