Notícia d'impacte en la Fórmula 1. Lawrence Stroll, propietari d'Aston Martin, no està gens satisfet amb el rendiment que ha tingut aquest any l'equip, incapaç de donar-li un cotxe competitiu a Fernando Alonso. Per això, el dirigent està duent a terme una profunda renovació, amb fitxatges importants, com el d'Adrian Newey. I per entrar, òbviament, cal deixar sortir, i el primer a perdre el càrrec és Dan Fallows, que de forma immediata deixa de ser el director tècnic. Acaba així una trajectòria de 2 anys al capdavant de la direcció de l'equip britànic amb llums i ombres, del gran èxit del 2023 al fracàs del 2024.
"Durant el meu temps a Aston Martin ha estat una alegria i un privilegi guiar l'equip tècnic en el seu viatge cap a l'èxit de curses i campionats. És hora de passar el testimoni, però espero veure els futurs èxits de l'equip, que estic segur arribaran aviat", ha afirmat Fallows, que seguirà a Aston Martin, encara que en un càrrec menor.
Una transició tranquil·la
Aston Martin no vol que la decisió pugui derivar en una crisi, per la qual cosa ha decidit que la transició sigui tranquil·la, sense sobresalts mediàtics. "Vull agrair a Dan la seva contribució a Aston Martin Aramco en els últims dos anys. Dan va portar a l'equip a l'èxit del AMR23, que va aconseguir vuit podis la temporada passada," ha manifestat Andy Cowell, director executiu d'Aston Martin, una manera de destacar com de bo que ha aportat Fallows per sobre del dolent.
Fallows va arribar a Aston Martin en el 2023, procedent de Red Bull, i va ser una de les peces clau de l'espectacular AMR23 que va dur Fernando Alonso a somiar amb la 33. El problema és que després no es va saber mantenir el ritme dels rivals a l'hora d'evolucionar l'Aston Martin, que en aquests moments és un dels cotxes menys competitius de la graella.
Amb la mirada posada el 2026
Amb Newey com a fitxatge estrella i amb la llista de nous enginyers que Aston Martin ja ha fitxat per a la temporada que ve, el gran dubte és saber qui agafarà el testimoni de Fallows en la direcció tècnica. A Anglaterra s'especula amb 3 noms, Enrico Cardile, Bob Bell o Andy Cowell, 3 pesos pesants a l'equip d'enginyers que podrien fer el salt.
L'objectiu és evolucionar el cotxe del 2025 pensant sobretot en el 2026, moment en què entrarà en acció Newey i el nou reglament de la Fórmula 1. Aston Martin vol ser potent en aquell moment, quan tot canviï, i treballa amb 2 anys vista.