Aston Martin ha anat caient en picat aquesta temporada, després d'una arrencada espectacular dels homes de la marca verda. Sobretot d'un Fernando Alonso que va tornar a fer ostentació de la seva màgia, per alguna cosa li diuen magic, i es va treure alguns dels seus trucs de la màniga. El bicampió del món espanyol va tornar a esprémer les virtuts d'un AMR23 que, com s'ha vist al final de temporada, era el cinquè cotxe del mundial de constructors. No obstant això, malgrat les dificultats, l'asturià ha aconseguit quedar quart en la classificació de pilots, amb vuit podis i quedant-se fora dels punts, únicament, en tres curses.
L'altra cara de la moneda per als de Silverstone ha estat Lance Stroll, el canadenc ha patit molt aquesta temporada, fins i tot abans que comencés, fracturant-se diversos ossos d'ambdues mans, la qual cosa li va impedir de competir en plenes facultats en el primer Gran Premi de Fórmula 1 de 2023 a Bahrain. I el que malament comença, malament acaba. Els resultats del jove pilot, de 25 anys, li han portat fins a la desena posició del mundial, sent el quart lloc d'Austràlia el seu millor resultat, i amb només dues de les tres últimes curses entrant en el Top5.
Lance Stroll el gran aliat d'Aston Martin
Tornant a Fernando, el d'Oviedo ha realitzat la seva millor temporada des dels temps que pilotava per a Ferrari, el 2013, però no ha estat suficient perquè Aston Martin mantingués aquesta segona posició que va assolir en l'inici de campanya, caient fins a una cinquena posició que, segons va calcular Autosport, suposa una important pèrdua d'ingressos, entorn dels 18 milions d'euros.
"Ha passat per algunes dificultats aquest any. El cotxe canviava una mica de comportament i ell tenia més dificultats que jo. Ara crec que hem arreglat algunes coses al cotxe i ha tornat a la seva millor versió. Va ser impressionant veure la seva dedicació i la seva motivació en els alts i baixos al principi de l'any amb una mà trencada i després, com he dit, a mitjan temporada amb alguns problemes. Estava molt decidit a tornar a posar les coses al seu lloc i finalment ho va fer després de, crec, Mèxic i en la cursa del Brasil i la de Las Vegas. Això va ser una sorpresa per a mi, per ser sincer. El nivell de compromís i el nivell de motivació que té. Això només són bones notícies i coses bones per a l'equip", va analitzar Fernando Alonso després de l'últim GP de l'any.
Tanmateix, no tots són males notícies entorn de la desena posició de Lance Stroll. Malgrat la important pèrdua d'ingressos, abans esmentada, el lloc de Stroll en la classificació final, també té una lectura positiva. Gràcies, en part, a aquesta circumstància, Aston Martin tindrà més hores al túnel de vent per completar proves i simulacions aerodinàmiques.
Aston Martin tindrà més hores al túnel de vent
I és que el repartiment de l'esmentat temps, és inversament proporcional a la posició del campionat de constructors. D'aquesta manera, durant els primers sis mesos de l'any, la marca verda gaudirà de més hores de túnel de vent, i més sessions de simulació computacional, amb tot el que això comporta, que Aston Martin pugui desenvolupar millor el monoplaça de 2024 per apropar-se al tron que ostenta Red Bull i Max Verstappen.
Això no és gens nou per als de Silverstone. Recordem que aquesta situació ja la va aprofitar Dan Fallows i el seu equip tècnic durant l'hivern passat, amb el resultat que tots coneixem, una arrencada espectacular i inesperada per part dels anglesos, que va permetre somiar de nou a Fernando Alonso amb la famosa 33. Amb les bases establertes en aquest 2023, i centrats en el treball a fer per millorar el monoplaça, aquesta situació suposa un plus per a les aspiracions de l'escuderia de Silverstone, que vol donar-li un retir daurat al bicampió del món, per què no? Amb el seu tercer mundial.