Després d'acumular massa decepcions, Fernando Alonso fa un temps que es mostra pessimista amb els lots de millores que li prometen des d'Aston Martin. Des de fa un any, aproximadament, el rendiment del bòlid verd han anat en caiguda lliure, baixant el seu nivell respecte als seus competidors fins a ocupar la zona mitjana-baixa de la graella. Fernando Alonso ha passat de somiar amb la 33 a patir per rascar algun punt, per la qual cosa sempre que li parlen de millores contestant de forma taxativa, sense massa expectatives.

En Silverstone, tanmateix, Aston Martin va mostrar una millora real, ja que ambdós cotxes van funcionar molt millor. Lance Stroll en va firmar una de meritòria 7a posició, seguit per Fernando Alonso, que va ser 8è. Les últimes millores, doncs, havien funcionat com s'esperava, a la qual cosa s'afegeix un nou pack que entrarà en disputa en el pròxim Gran Premi d'Hongria. Encara que sigui amb la boca petita, a Aston Martin comencen a ser optimistes.

Mike Krack Aston Martin / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla
Mike Krack, director d'Aston Martin / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

Aston Martin, amb millores importants per a Hongria

"La nostra classificació en la cursa és millor que en les dues anteriors, però hem d'analitzar si les prestacions són millors", va afirmar Mike Krack, director d'Aston Martin, després de la classificació de Silverstone. Les millores havien estat un nou aleró davanter i diversos retocs al tren posterior del cotxe, un dels punts que els enginyers fa més temps que analitzen.

"No és perfecte. Hem d'estar contents per tenir els dos cotxes en els punts, encara que érem darrere de Haas i no som els millors de la resta, per això soc conservador", va afegir un Krack que segueix l'estratègia de Fernando Alonso de no voler augmentar les expectatives.

Fernando Alonso Montmeló EFE Alejandro García
Fernando Alonso, en el Circuit de Catalunya / Foto: EFE Alejandro García

Fernando Alonso, molest amb les improvisacions d'Aston Martin

Amb tot i això, Fernando Alonso és conscient que ha arribat el moment de la veritat. A Hongria arriba un paquet de millores molt profund, una aposta arriscada, encara que molt meditada per part dels enginyers. "Passarem tres curses dolentes, com a Àustria i Silverstone i després hauria de començar un nou Mundial", va arribar a declarar l'asturià. "Una pena aquestes últimes males carreres pels nostres propis experiments", va afegir Alonso, fart d'algunes improvisacions que han acabat passant factura.

Tom McCullough, cap de rendiment d'Aston Martin, per la seva part, també va deixar caure que a Hongria s'haurien de veure millores significatives. "Tenim una molt bona imatge del que tots estan fent en relació amb nosaltres i això alimenta el nostre procés de desenvolupament. Series un cec, seria una ximpleria no mirar aquesta informació, així que sabem on són les nostres fortaleses i debilitats en relació amb d'altres, sabem on necessitem millorar el nostre cotxe. Volem un cotxe amb el qual sigui fàcil treballar en la pista, fàcil de conduir per als pilots i que tingui un millor rendiment general."