Adrian Newey, cap d'aerodinàmica de Red Bull, té la recepta de l'èxit, o almenys això sembla a jutjar pel rendiment dels de Milton Keynes durant els darrers tres anys. L'enginyer britànic ha estat l'artífex del cotxe més dominant de la graella des de 2021 i, quan per a 2024 ja tenia un model guanyador, va decidir canviar-lo radicalment en veure que la resta d'escuderies l'estaven imitant.

En aquest sentit, Red Bull canviava el seu concepte de monoplaça, però sent Adrian Newey el seu pensador, es podia vaticinar un nou coet per a Max Verstappen i Checo Pérez. Amb el parèntesi d'Austràlia i el problema de frens del neerlandès que va permetre la victòria de Carlos Sainz, així està sent i sembla que poca competència pot tenir Verstappen en plenitud de condicions. El cas és que Aston Martin, que és una de les escuderies que ha basat molt el desenvolupament del seu monoplaça en el Red Bull, té en la seva cúspide un multimilionari molt ambiciós pel que fa al seu projecte dins de la Fórmula 1.

Adrian Newey / Foto: Europa Press
Adrian Newey, cap d'aerodinàmica de Red Bull / Foto: Europa Press

Lawrence Stroll, amb tot per fitxar Adrian Newey

Lawrence Stroll, segons ha assegurat Motorsport, hauria fet una oferta astronòmica per fitxar Adrian Newey. Amb tot el cas Horner i l'embolic que té la marca de les begudes energètiques dins del seu box, el mandatari canadenc estaria temptant el venerat enginyer amb un sou que el col·locaria entre els pilots millor pagats de la graella.

D'aquesta manera, un integrant d'un equip firmaria un contracte sense precedents, arribant a Aston Martin en cas d'acord de cara a la temporada 2025. A més a més, cal dir que ha transcendit en el passat que Adrian Newey té l'espina clavada de no haver pogut treballar amb Fernando Alonso en vista que tant l'un com l'altre són dues llegendes de la F1 i que, tot i tenir una dilatada carrera, encara no han coincidit.

Lawrence Stroll / Foto: Europa Press
Lawrence Stroll, propietari d'Aston Martin / Foto: Europa Press

Pagar Adrian Newey és com pagar a Fernando Alonso

En cas d'acord, Lawrence Stroll estaria invertint fort en un enginyer en comptes d'en renovar la seva estrella. No obstant això, sembla evident que pagar Adrian Newey, al cap i a la fi, és com pagar Fernando Alonso. Si l'asturià aconsegueix tenir un cotxe ràpid, serà feliç. El més probable, en el cas de l'arribada de l'actual enginyer de Red Bull a Aston Martin, és que l'AMR25 faci una gran passa endavant pel que fa al seu tractament de l'aire. Dit d'una altra manera, Newey té la clau per reduir la degradació de pneumàtics de l'escuderia verda, augmentar el seu ritme per volta i, perquè no, omplir les seves vitrines de trofeus.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!