Fernando Alonso està vivint una segona joventut al món de la Fórmula 1. Després de prendre un temps sabàtic el 2018, a causa d'una depressió, el pilot d'Oviedo va decidir tornar a la graella de la mà d'Alpine, on no va passar pels seus millors moments. L'asturià va decidir, després del menysteniment a què es va veure sotmès a la marca francesa, fitxar per Aston Martin en una decisió que va sorprendre tothom. L'escuderia anglesa havia estat una de les pitjors l'any anterior, però havien promès un gran projecte a Fernando Alonso, que va decidir confiar-hi.

I han respost amb escreix. L'inici de campanya del Nano al volant de l'AMR23 ha sorprès a tot el món, incloent-hi el mateix pilot i el seu equip. Ha collit 4 podis en 5 curses, aconseguint un dels millors inicis de temporada de tota la seva trajectòria. El pilot espanyol ha tornat a despertar la il·lusió entre els seus aficionats, que ja somien veure'l pujat de nou a dalt de tot del calaix, per aconseguir la tan anhelada victòria número 33. Les expectatives, ara, han anat creixent fins al punt que a Aston Martin en volen més.

Fernando Alonso celebrant el podi en Miami / Foto: EFE

Aston Martin prepara noves millores

A la marca dirigida per Lawrence Stroll ja estan treballant a preu fet per continuar millorant el monoplaça de Fernando Alonso. S'esperava que els britànics introduïssin millores en el Gran Premi d'Emília-Romagna. Tanmateix, la cancel·lació del Gran Premi a Itàlia, per les pluges, ha fet canviar els plans d'Aston Martin.

El Gran Premi en el circuit de Barcelona - Catalunya es podria convertir en una data clau per veure algunes de les millores, després de l'aturada necessària. Imola anava a ser la destinació escollida, però ara, les dates s'han alterat. No obstant això, Aston Martin esperarà, una mica més, per revolucionar el seu monoplaça.

Fernando Alonso al volant de l'AMR23 en el GP d'Azerbaidjan / Foto: Europa Press

Unes millores que consistiran en el terra i als pontons de l'AMR23, tal com s'informava en el pòdcast Fórmula Schmidt. "Fa uns dies es va informar que Aston Martin va aconseguir una nova evolució dels seus pontons perquè el seu AMR23 tingués menys resistència aerodinàmica i més velocitat punta, la falta de la qual ha estat una de les grans carències del cotxe de Fernando Alonso en aquest començament de temporada. Per això Fernando Alonso i Aston Martin es va veure amb possibilitats de guanyar a Mònaco i Barcelona, circuits lents i revirats, en els quals el cotxe d'Aston Martin pot potenciar la gran càrrega aerodinàmica que genera," es va dir a l'esmentat mitjà.

El 18 de juny, al Canadà, data clau

Ara, la marca de Silverstone s'ha assenyalat el 18 de juny, en el Gran Premi del Canadà, com a data clau per introduir noves peces al monoplaça que permetin a Fernando Alonso seguir l'empremta dels Red Bull. Així ho va confirmar, Antonio Lobato, "No hi haurà grans evolucions, el gran canvi l'esperen per al Canadà. Alonso, amb Aston Martin, té un idil·li amb el podi, però en vol més. En condicions normals sembla poc factible que retalli la distància amb Red Bull, però poden fer un salt important".

Fernando Alonso celebrant el podi en Austràlia / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

Així doncs, el monoplaça no canviarà a Mònaco, el traçat del qual el converteix en un dels escenaris menys idonis per fer-ho, per l'estretor del seu circuit i la proximitat dels seus murs. Tampoc no ho farà a Barcelona, on Alonso va aconseguir la seva última victòria, i sí que ho farà al Canadà, on s'espera millorar el terra, els pontons, el DRS i una innovació que no ha estat revelada per l'equip i que és d'alt secret. La 33, cada vegada més a prop.