Aston Martin no ha tingut un mal cap de setmana, però per a Fernando Alonso, en concret, no passarà a la seva memòria com un dels més brillants. L'escuderia verda ha fet una petita passa endavant pel que fa a ritme de carrera. Les millores amb què arribaven a Albert Park en el seu aleró davanter han donat resultat i, aproximadament, es troben ara a la mateixa dècima que Mercedes.
No obstant això, tot i que la qualy en un circuit semiurbà era clau, Alonso no va estar tan brillant com ens té acostumats aquest dissabte. Una excursió en el seu penúltim intent de la Q3 va danyar el fons pla del seu AMR24 i, finalment, no va poder millorar el seu temps, qualificant 10è. De cara a la carrera, una nova gran actuació l'ha fet creuar la bandera a quadres de nou en una sòlida posició. Aquest cop, l'asturià ha aconseguit ser 6è, encara que la FIA posteriorment el sancionaria amb 20 segons en considerar una "maniobra potencialment perillosa" una acció en què l'espanyol frenaria abans en una corba.
Fernando Alonso, paga una festa que no li correspon
La telemetria confirmaria que Fernando Alonso ha pres la corba més a poc a poc de l'habitual, però el propi bicampió, en conèixer la sanció de 20 segons i 3 punts que se li imposaria, es mostraria "un pèl sorprès que ens diguin com hem de conduir un cotxe de carreres". A més a més, l'asturià afegiria una evident explicació, afirmant que "no anem al 100% en cada corba perquè estalviem combustible, pneumàtics, etc..."
Sigui com sigui, i encara que en el vídeo inserit es pot veure que la frenada de Fernando Alonso no influeix en la pèrdua de control de George Russell i el posterior accident, sí que ho faria l'aire brut que, naturalment, desprendia l'AMR24. Així doncs, tot i exposar la FIA en el seu comunicat que l'accident seria culpa d'aquest aire brut i que Fernando Alonso no era el responsable directe de l'accident, l'asturià baixaria de la 6a a la 8a posició definitiva.
Aston Martin i la creu de la 33
Sigui com sigui, el que sí que s'ha d'extreure com a negatiu d'aquest Gran Premi d'Austràlia en clau Aston Martin és que, quan fallés Max Verstappen, hi hauria oportunitat d'aconseguir la 33. A Singapur 2023 no va poder ser i a Austràlia 2024 tampoc, estant en ambdues ocasions a l'aguait un Carlos Sainz que, de nou, ha estat brillant.