Pocs podien imaginar-se a hores d'ara de la pel·lícula que Fernando Alonso estigués patint tant en el tram final de la temporada de Fórmula 1. Si bé és cert que el seu fitxatge per Aston Martin no el convertia, per a res, en favorit per estar en les posicions davanteres, l'excelsa arrencada de l'asturià en el mundial 2023, feia presagiar que el somni de veure el veterà pilot pujat de nou a dalt de tot del podi, era més a prop que mai. Consumant diversos podis consecutius, alguns de molt mèrit, els més acèrrims fans del Nano, esperaven amb ànsies el moment, una situació que mai no es va produir, encara que va ser a prop en circuits com Mònaco o Zandvoort.

Tanmateix, Fernando Alonso s'ha donat de cara amb un xoc de realitat, i és que l'AMR23 no està per competir per res. I és que, just amb el final de temporada sortint, Fernando està travessant pel pitjor moment, amb una situació molt difícil d'assimilar. Tota esperança de veure Fernando Alonso aconseguint la 33 ha acabat per esvair-se, i el gran inici de campanya d'Aston Martin, s'ha vist entelat amb les seves últimes actuacions, que han permès veure el nivell real del seu monoplaça.

Fernando Alonso amb el puny en alt després d'acabar segon en Zandvoort / Foto: Europa Press

Aston Martin, cada vegada més enrere

Les sensacions estan sent pitjors que mai a la marca britànica, tant és així, que Lewis Hamilton ha aprofitat per avançar a l'asturià en la classificació de pilots i col·locar-se tercer. I és que, a diferència d'Aston Martin, Mercedes està acabant la temporada millor que la va iniciar, amb serioses opcions per a l'anglès d'obtenir la victòria que tant ha buscat Alonso.

Una situació que és molt lluny de millorar, segons fa entendre el cap d'equip, Mike Krack, amb relació al desenvolupament del cotxe, en unes declaracions recollides per Racing News 365: "És desenvolupament, veus que alguns competidors realment han aconseguit grans avenços, altres menys, i és bastant simple. No hem fet prou. Crec que és probable que d'altres hagin omplert la bretxa entre nosaltres i Red Bull i aquesta bretxa s'ha fet enormement gran".

Mike Krack parlant en el Gran Premi d'Austràlia / Foto: Europa Press

Unes paraules molt taxatives i explicatives de per què Fernando Alonso ha anat allunyant-se, cada vegada més, de les posicions més premiades de la graella, havent de conformar-se amb rascar alguns punts per continuar sumant. Així doncs, Aston Martin cada vegada està més lluny d'un Max Verstappen que va dissipar els dubtes de Singapur, amb una victòria aclaparadora en Suzuka. I és que el neerlandès sempre ha estat el principal escull de Fernando Alonso en la seva lluita per la 33, encara que, cada vegada, són més els pilots que estan aconseguint imposar-se a l'asturià.

Aston Martin no introduirà canvis significatius fins que arribi Honda

Amb tot i això, i amb 6 esdeveniments per davant encara per disputar, el cap d'equip d'Aston Martin, fa una crida a l'esperança i intenta insuflar d'optimisme els seus, i no descarta encara que l'AMR23 millori les seves prestacions, un canvi que, certament, sembla difícil pensar que sigui suficient per superar Verstappen i Hamilton: "Ens hauria agradat veure més rendiment, però encara queda alguna cosa per arribar, així que confio que podrem reduir una mica la diferència".

Fernando Alonso enfadat al costat de Max Verstappen / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

Unes evolucions que serien 'almoina' per a Fernando Alonso perquè no li donarà per guanyar. I és que els canvis significatius, per veure un monoplaça realment guanyador a Aston Martin, no s'esperen fins a l'arribada d'Honda com a motorista, quan l'asturià ja no estigui. Aquesta temporada, l'escuderia britànica ja ha tallat l'aixeta, i les evolucions que s'esperen seran minúcies, per la qual cosa no hi haurà gens nou determinant. Els fans d'Alonso ja es van fent a la idea de dir-li adeu a la 33.