Que Fernando Alonso és un dels grans pilots, en l'automobilisme en general, i en la Fórmula 1 en particular, és una cosa que no passa desapercebuda a ulls de ningú. El veterà pilot, als seus 42 anys, té darrere de si una llarga trajectòria i uns números que l'avalen. Quant al Gran Circ, és l'espanyol més premiat en la història d'aquest esport, amb dos campionats mundials consecutius (2005 i 2006) amb l'escuderia Renault, a més de tres subcampionats amb Ferrari (2010, 2012 i 2013).
Però, la llegenda del Nano, va molt més enllà de l'F1. Amb el seu insaciable esperit samurai, i la seva, sembla, eterna joventut, l'asturià ha passat per diferents disciplines de l'automobilisme, amb gran èxit en alguna de les seves aventures. Alonso és campió, en dues ocasions (2018 i 2019) de les 24 hores de Le Mans, a més de les 24 hores de Daytona (2019). També ha deixat la seva empremta, encara que amb menor sort, en les 500 milles d'Indianapolis i en la IndyCar Sèries, on ha participat en dues ocasions (2019 i 2020), durant el seu petit incís de la Fórmula 1. A més, també ha pogut participar en el Dakar (2020), on va acabar en 13a posició.
Audi estima Fernando Alonso el 2026...
Amb un palmarès envejable per a molts, que podria haver estat molt més ampli, sobretot en la Fórmula 1, no és estrany que siguin molts els que volen tenir entre les seves files Fernando Alonso. I més, després de veure la seva exhibició el 2023 amb un Aston Martin amb el qual, sent el cinquè cotxe de la graella, ha aconseguit acabar quart en la classificació de pilots, sumant 206 punts. Magic ha assolit vuit podis, en una arrencada excelsa i inesperada per a la marca de Silverstone.
Malgrat la seva edat, és el més veterà de la graella, el d'Oviedo es veu amb energia i corda per a estona. Per aquesta mateixa raó, a Audi, estan pensant en l'espanyol per convertir-lo en el seu emblema el 2026, just quan la marca alemanya entri al Gran Circ. La intenció de l'equip dels quatre cèrcols és crear un gran projecte a mitjà i llarg termini, que els permeti convertir-se en una escuderia potent, a l'altura dels Mercedes, Ferrari o Red Bull, per ser un dels contendents a emportar-se la corona.
A Audi saben de les habilitats d'Alonso per ajudar els enginyers a desenvolupar el cotxe, així doncs, volen convèncer-lo el 2026, una vegada acabi el contracte que, s'espera, l'uneixi a Aston Martin fins a 2025, perquè disputi el seu últim any al Gran Circ i participi en el disseny del monoplaça que, en un futur, no molt llunyà, s'haurà de convertir en un dels millors de la graella.
... perquè faci el salt al Dakar
És cert que des de la marca alemanya es pensava, al principi, en la contractació de Carlos Sainz Jr., el futur del qual en Ferrari continua estant en l'aire. La mà del seu pare, el mític Carlos Sainz Sr., que està competint al Dakar amb Audi, on és el líder virtual, era una de les principals causes per les quals des de la directiva alemanya sondejaven el fitxatge del madrileny. Tanmateix, l'experiència de Fernando Alonso, pesa més en la balança, a l'hora d'iniciar un ambiciós projecte en el qual el pilot asturià pot ajudar més a fer un gran pas, com ha fet amb Aston Martin.
Precisament, tornar al Dakar és un dels grans comptes pendents del bicampió del món. El 2020, al costat de Marc Coma, Alonso es va enamorar de l'anomenat ral·li més dur del món, i després d'una primera experiència, està decidit a provar les dunes del desert de nou. A Audi, que no donen puntada sense fil, volen oferir-lo un any en la Fórmula 1, per després fer el salt al Dakar, per donar-li el relleu a un Carlos Sainz que, als seus 61 anys, busca el quart Dakar en el seu palmarès.